اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

امامت طریق سرپرستی عبودیت و بندگی است

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه امامت طریق سرپرستی عبودیت و بندگی است گفت: امامت ائمه معصومین(ع) عین بندگی خداوند و سرپرستی دین‌داری است.

امامت طریق سرپرستی عبودیت و بندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ضیافت اندیشه دانشجویان که در مسجد دانشگاه قم برگزار شد اظهار کرد: نظام فکری که تمدن اسلامی دارد بر اساس اندیشه ولایی توحید آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کلمه «لااله‌الاالله» باید بر اساس منظومه فکری مورد توجه قرار گرفته و از این طریق نشر یابد تصریح کرد: اگر کلمه «لااله الاالله» نشر شود می‌توان ادعا کرد نظام فکری مبتنی بر توحید است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه توحیدی که ما به دنبال آن هستیم با کلمه «لااله الاالله» معنا می‌یابد اضافه کرد: کلمه «لااله الاالله» اثبات عبودیت خداوند تبارک و تعالی است.

میرباقری با تاکید بر اینکه نظام اجتماعی فقط باید تجسم کلمه «لااله الاالله» باشد خاطر نشان کرد: نظام فکری از توحید آغاز می‌شود و بعد از توحید، حلقه‌های پیوستی لازم است که امکان این ارتباط را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه سوره بقره آثار و برکات خوبی دارد اظهار کرد: «آیت الکرسی» به طور اجمالی به معرفی و توضیح توحید و عبودیت خداوند می‌پردازد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه «آیت الکرسی» پس از توضیح توحید به واکاوی جریان عبودیت می‌پردازد تصریح کرد: در آیت الکرسی آمده امر پذیرش روحیات و عبودیت خداوند به زور و اجبار نیست.

میرباقری با اشاره به اینکه اگر کسی در توحید و عبودیت خداوند تامل کند، حقیقت به وی اعطا شده است خاطر نشان کرد: خداوند رحمت عام و خاص دارد که رحمت عام شامل کافران هم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان وقتی در راستای عبودیت خداوند حرکت کند شیرینی محبت خدا را می‌چشد اضافه کرد: ایمان، توحید، معرفت و محبت خدا موضوعی نیست که به زور داده شود و هر کس در مسیر عبودیت خداوند حرکت کند، این معرفت شامل وی می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه خداوند مسیر توحید و کفر را به طور شفاف ارائه کرده و بر عهده انسان است که کدام مسیر را انتخاب کند اظهار کرد: برای اینکه انسان در راستای عبودیت خداوند حرکت کند و مقدمه ایمان به خدا را انجام دهد، باید از دعوت طاغوت عالم که شامل شیطان، نفس و استکبار است، تبری کند.

میرباقری با تاکید بر اینکه عبودیت در عالم جاری است و انسان مختار است که ایمان آورد تصریح کرد: اگر انسان ایمان آورد، خدا ولایت وی را بر عهده می‌گیرد و این ولایت موجب می‌شود انسان از ظلمت به سمت نور رفته و همه وجود آن نورانی شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که به عبودیت خداوند کفر می‌کنند، ولایت طاغوت را پذیرفته‌اند خاطر نشان کرد: در نتیجه این امر انسان به سمت ظلمات می‌رود و ظهور او در آتش است.

میرباقری با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهید عبودیت را درک کنید باید بدانید از ابتدا تا انتهای قرآن کریم بر محور توحید است اضافه کرد: ولایت حق و باطل بخش دوم نظام فکری است که حلقه اتصال توحید به زندگی ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه ولایت خدا هنگامی که می‌خواهد بر مؤمنین جاری شود و آن‌ها در وادی نور قرار بگیرند واسطه‌ای دارد اظهار کرد: واسطه‌ها موحدانی هستند که توحید را پذیرفته‌اند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه ولایت اهل بیت(ع) ولایت خداوند است تصریح کرد: موحدانی که توحید و عبودیت را پذیرفته و دستورات آن را در زندگی خود عملی می‌کنند، ولایت خدا را دریافت می‌کنند.

میرباقری با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) نخستین کسی بود که در عالم میثاق ربوبیت خداوند را پذیرفت خاطر نشان کرد: به همین دلیل خداوند ولایت نبی مکرم اسلام(ص) را بر همه جاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امامت طریق سرپرستی عبودیت و بندگی است تصریح کرد: امامت ائمه معصومین(ع) عین بندگی خداوند و سرپرستی دین‌داری است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول