اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور سران کشورها در اجلاس عدم تعهد نشانه شکست مذبوحانه آمریکا است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور پرشکوه سران کشورهای عدم تعهد و دبیرکل سازمان ملل متحد نشان از شکست تلاش مذبوحانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کم فروغ کردن اجلاس دارد.

حضور سران کشورها در اجلاس عدم تعهد نشانه شکست مذبوحانه آمریکا است

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران اظهار کرد: برگزاری این اجلاس در تهران با حضور بیش از 100 کشور وجهه و قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوعات مطروحه در این اجلاس اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد، گفت: این اجلاس در واقع توانمندی جمهوری اسلامی ایران را در هدایت و اداره سهم خود نسبت به جهان و مدیریت جهان به نمایش گذاشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته نشان داده که ایران خواستار ایجاد یک عدالت، مساوات و برابری حقوقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جهان است تا تمامی کشورها بتوانند نقش خود را در اداره دنیا به خوبی ایفا کنند.

وی به بیداری اسلامی در سطح منطقه اشاره و بیان داشت: موضوع بحران در سوریه نیز باید در این اجلاس مطرح و مشکلات ایجاد شده در این زمینه نیز حل و فصل شود.

حیدرپور با اشاره به حضور دبیر کل سازمان ملل بیان داشت: دبیر کل سازمان ملل به طور معمول همه ساله در اجلاس سران جنبش غیرمتعهد حضور داشته است و حضور دبیر کل سازمان ملل برای حفظ وجهه سیاسی سازمان ملل ضروری بود.

وی افزود: هرگونه تصمیمی که در این اجلاس گرفته می‌شود باید از طرف سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال این بودند که این اجلاس کم فروغ‌تر در ایران برگزار شود، تصریح کرد: آنها درصدد بودند تا در تماس با سران برخی کشورها و همچنین دبیرکل سازمان ملل آنها را از حضور در این اجلاس منع کنند اما کسی به حرف آنها گوش نداد.

وی ادامه داد: حضور پرشکوه سران کشورهای عدم تعهد و دبیرکل سازمان ملل متحد نشان از این است که تلاش مذبوحانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به نتیجه‌ای نرسیده و اجلاس هر چه باشکوه‌تر در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول