اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز حاجی‌آباد خبر داد

برخورداری دانشگاه آزاد حاجی‌‌آباد از 300 هزار مترمربع مزرعه آموزشی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حاجی‌آباد از برخورداری این مرکز دانشگاهی از 300 هزار مترمربع مزرعه آموزشی خبر داد.

برخورداری دانشگاه آزاد حاجی‌‌آباد از 300 هزار مترمربع مزرعه آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، محمد حیدری نارمندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه آزاد حاجی‌آباد از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این دانشگاه در آن زمان فعالیت خود را با پذیرش 96 دانشجو و پنج کارمند در دو رشته گیاهان دارویی و حسابداری آغاز کرد و این در حالی است که هم اکنون در این مرکز 837 دانشجو در 17 رشته با 9 عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و چهار بورسیه تحصیلی، 50 نفر کارمند رسمی، قراردادی و ساعتی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این مرکز دانشگاهی در حال حاضر دارای 342 هزار و 545 متر مربع اراضی است، یادآور شد: از این میزان اراضی 300 هزار مترمربع آن، کاربرد کشاورزی و به عنوان مزرعه آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حاجی‌آباد افزود: همچنین 42 هزار و 545 متر مربع دیگر از این اراضی نیز به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار دانشگاه قرار دارد.

حیدری نارمندی گفت: طی روز گذشته با حضور استاندار هرمزگان از ساختمان شماره یک آموزشی مرکز دانشگاه آزاد حاجی‌آباد به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع به طور رسمی بهره‌برداری به عمل آمد.

وی افزود: در این اراضی همچنین ساختمان فرهنگی دانشگاه نیز به مساحت هزار و 80 متر مربع در حال احداث است.

حیدری نارمندی یادآور شد: در حال حاضر مرکز مذکور با هدف اسکان دانشجویان دختر اقدام به اجاره یک خوابگاه 50 نفره کرده است.

این مسئول با اشاره به حضور استاندار هرمزگان و معاونان وی طی هفته دولت در این واحد دانشگاهی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی در حال حاضر دارای شش هزار جلد کتاب، 13 مقاله علمی پژوهشی، هفت طرح پژوهشی، سه کارگاه ( کامپیوتر، معماری و برق) و دو آزماشگاه است.

به گفته وی، میزان اعتبار هزینه شده برای امکانات یاد شده برابر با 21 میلیارد ریال است.

حیدری‌ نارمندی در بخش پایانی سخنان خود افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز حاجی‌‌آباد در دو سال گذشته توانسته است، امتیازات خود را از صفر به 78.86 برساند و از واحد به مرکز ارتقا یابد.

به گفته وی، افزایش تعداد هیئت علمی و بورسیه کردن آنها در مقاطع بالاتر و تاسیس آزمایشگاه و امکانات پژوهشی همگی مزید آینده‌ای روشن و توسعه مناسب مرکز دانشگاه آزاد حاجی‌آباد است.

حاجی‌آباد در شمال هرمزگان واقع و از قطب‌های کشاورزی این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول