اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد قم:

نخستین اکسپوی هنری قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز به کار نخستین اکسپوی هنری قم خبر داد و گفت: دستگاه‌های وابسته به قوای سه گانه خریداران اصلی اکسپوی هنری هستند.

نخستین اکسپوی هنری قم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدرسول موسوی‌نژادیان در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه فروش آثار هنری با عنوان اکسپوی هنری قم گفت: با توجه به قوانینی که دولت در سال 1391 به دستگاه‌ها و ادارات دولتی و نیز دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد آن‌ها موظف هستند یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر اساس قانون و آیین‌نامه ابلاغی هیئت دولت و با هماهنگی استاندار قم نسبت به برگزاری نخستین اکسپوی هنری برای فروش آثار فاخر هنری هنرمندان استان اقدام کرده است.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این نمایشگاه با توجه به ظرفیتی که فراهم آورده است در تمام رشته‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی و عکاسی آثار هنرمندان را با همکاری انجمن‌های هنری جمع‌آوری و از چهارم تا نهم شهریور ماه نسبت به برگزاری آن اقدام کرده است.

موسوی‌نژادیان عنوان کرد: همانطور که قبل از افتتاح نمایشگاه به دستگاه‌های دولتی اطلاع‌رسانی کردیم و از آن‌ها برای حضور در این نمایشگاه دعوت کردیم، در طول برگزاری آن نیز نسبت به دعوت مدیران استان برای اختصاص اعتباری که موظف به خرید آثار هنری هستند اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آثار هنری عرضه شده در این نمایشگاه به‌ویژه آثار خوشنویسی، دینی و قرآنی است ابراز کرد: قالب‌های هنری بهترین وسیله برای جذب مخاطب و انتقال مفاهیم است و بهترین موضوعاتی که می‌تواند در قالب‌های هنری گنجانده شود و مخاطب را جذب کند، موضوعات قرآنی و دینی است.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی خوبی که در حوزه تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های دولتی شده این نمایشگاه مورد استقبال دستگاه‌های دولتی و سایر علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و حمایت خوبی از هنرمندانی که در تولید آثار هنری فعال هستند خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول