اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد

استفاده از مدارک فرد فوت شده شگرد کلاهبردار میلیاردی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری و شناسایی متهمی که با سواستفاده و جعل مدارک فردی که سال‌ها قبل فوت کرده است و تهیه دسته چک از طریق این مدارک اقدام به کلاهبرداری‌های میلیاردی می‌کرد خبر داد.

استفاده از مدارک فرد فوت شده شگرد کلاهبردار میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز ، حمیدرضا گل صباحی گفت: در پی دریافت گزارش کلاهبرداری مبنی بر اینکه فردی به نام «م-ک» با استفاده از دسته چک فرد فوت شده‌ای اقدام به کلاهبرداری می‌کند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد که فرد مورد نظر با به دست آوردن مدارک هویتی فردی به نام «علیرضا- ج» که چندین سال قبل فوت شده اقدام به دریافت دسته چک کرده است .

گل صباحی با اشاره به اینکه شناسنامه فرد فوت شده پس از مرگ وی باطل نشده است افزود: با بررسی پرونده نامبرده در بانک مورد نظر ماموران دریافتند که شناسنامه فرد فوت شده قبل از ارائه به بانک به صورت کاملا ماهرانه دستکاری شده و سپس کپی آن در اختیار بانک قرار گرفته و از این طریق موفق شدند دسته چک مورد نظر را دریافت کنند.

وی گفت: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس پلیسی در نهایت ردی از مخفیگاه متهم مورد نظر را شناسایی کرده و پس از اطمینان از حضور نامبرده در آن مکان با هماهنگی مقام قضایی پس از استقرار درمحل و تحت نظر قرار دادن آنجا در یک فرصت مناسب و طی یک عملیات غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهم شده و موفق به دستگیری و انتقال وی به پلیس آگاهی شدند.

گل صباحی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در اعتراف به نحوه و شیوه کلاهبرداری‌ها گفت: با جعل مدارک فرد متوفی و چسباندن عکس خودم بر روی شناسنامه اقدام به تهیه دسته چک به صورت قانونی کرده و سپس جهت جلب اعتماد مشتریان در بازار اقدام به کشیدن دسته چک با مبالغ کم به عنوان مثال 5 میلیون و 10 میلیون تومان کرده و پس از جلب نظر مشتریان قصد داشتم برگ‌های پایانی دسته چک را با درج مبالغ میلیاردی به مشتریان داده و از این طریق کلاهبرداری کنم که با سرعت عمل ماموران دستگیر شدم.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول