اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

تغییر سبک زندگی باید ارزش‌گذاری شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سبک زندگی در رفتار مادر و شیر دادن به نوزاد اثرگذار است،‌ بنابراین تغییر سبک زندگی باید ارزش‌گذاری شود.

تغییر سبک زندگی باید ارزش‌گذاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ حجت الاسلام رضا حسینی‌فرد ظهر امروز در همایش شیر مادر در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اظهار کرد: شیری که درون سینه مادر است، حق مسلم کودک شیرخوار است و وظیفه انسانی ایجاب می‌کند که هر مادر در صورتی که می‌تواند، این فرصت را در اختیار کودک خود قرار دهد که از شیر مادر استفاده کند.

وی افزود: متاسفانه امروزه برخی مادران به دلایل مختلف کودک را از این حق محروم می‌کنند، این در حالی است که شیر خشک نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای شیر مادر باشد و تنها کودک را سیر می‌کند.

حسینی‌فرد ادامه داد:‌ استفاده از شیر مادر باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین مادر و شیر خوار می‌شود و نیازهای احساسی کودک را بر آورده کرده و باعث رشد شناختی و اجتماعی کودک در آینده می‌شود،‌ اما شیر مصنوعی هیچگاه نمی‌تواند این ارتباط عاطفی را بین مادر و کودک ایجاد کند.

وی افزود:‌ همچنین طبق آیات و روایاتی که موجود است شیر مادر از نظر روحی و روانی نیز تأثیر زیادی بر انسان دارد تا جایی که حضرت علی(ع) می‌فرماید: «زن نابخرد را به دایگى نگیرید، که شیر بر سرشت‏ها چیره می‌شود».

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد:‌ شیر، تنها یک مایع مغذی نیست و از نظر معنوی نیز تأثیرات زیادی دارد،‌ همچنان که امروزه می‌گویند وضعیت و حالت روحی مادر در هنگام شیر دادن بسیار مهم است و کودک متوجه حالات مادر می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ شیر مادر برای نوزاد از هر شیر دیگری بهتر است، زیرا بیشتر از هر غذای دیگری، به گوهر غذایی نوزاد که در زندگی جنینی به او می‌رسد شباهت دارد،‌ شیر خشک هر چقدر هم که با تجهیزات جدید ساخته شده باشد و مواد مفید مختلف در آن استفاده شده باشد باز هم از لحاظ آنتی‌ژنی شباهت کمی به بدن مادر دارد و برای کودک بیگانه است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول