اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

شناسایی200 تأثیر مثبت شیر مادر بر نوزادان

خبرگزاری فارس: عضو کمیته تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی شیر مادر، مرور خاطرات و موفقیت‌های 20 ساله گذشته در کشور است، گفت: 200 تأثیر مثبت شیر مادر بر نوزاد شناخته شده است.

شناسایی200 تأثیر مثبت شیر مادر بر نوزادان

مریم کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: برخی از متخصصان اطفال به بیشتر مادران شیرده توصیه می‌کنند به دلیل نداشتن  شیر کافی اقدام به استفاده از شیر خشک کنند که باید گفت؛ پدیده کمبود شیر در مادران به ندرت اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: یک مادر تحت شرایط روحی خاص یا استرس‌های فراوان یا به دلیل سزارین احتمال دارد که در چند روز اول با کمبود شیر مواجه شود که به مرور این مسئله برطرف می‌شود.

عضو کمیته تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: زنان بارداری که به روش سزارین زایمان می‌کنند به دلیل اینکه نوزاد پس از چهار ساعت به مادر تحویل داده می‌شود و مادر باردار هم به دلیل نامناسب بودن وضعیت جسمانی قادر به شیر دادن نوزاد نیست، کمبود شیر مادر را در سزارین‌ها بیشتر شاهدیم.

*مادران سزارینی بیشتر با کمبود شیر در دوران شیردهی روبه‌رو هستند

وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی شیر مادر، مرور خاطرات و موفقیت‌های 20 ساله گذشته در کشور است، اضافه کرد: تاکنون 200 تأثیر مثبت شیر مادر بر نوزاد شناخته شده است.

کاظمی از راه‌اندازی 33 بیمارستان‌ دوستدار کودک، 55 کلینیک‌ مشاوره شیردهی، دو مرکز رفرال شیردهی مجهز به موتورهای شیردهی برقی در استان اصفهان خبر داد و افزود: گروه‌های حمایت از شیردهی دیگر اقداماتی است که در راستای ایجاد فرهنگ تغذیه کودک با شیر مادر شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: قبل از سال 70 عده‌ای از شرکت‌های تبلیغاتی با تبلیغات غلطی که علیه تغذیه نوزاد با شیر مادر انجام دادند، توانستند هجمه وسیعی از فرهنگ شیر خشک را در کشور ایجاد  کنند.

عضو کمیته تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شیر خشک سبب افزایش کلسترول و چاقی نوزادان می‌شود، اظهار کرد: عفونت‌های گوش میانی و مشکلات دستگاه تنفسی، میزان مرگ و میر در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر مشاهده می‌کنیم و از بهره‌ هوشی بالاتری و روابط اجتماعی بهتری نسبت به کودکان سزارینی برخوردارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول