اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه بازیافت مازندران:

بزرگ‌ترین دریاچه جهان مشکل زیست محیطی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه بازیافت استان مازندران گفت: بزرگ‌ترین دریاچه جهان مشکلی مهم در بحث زیست محیطی دارد.

بزرگ‌ترین دریاچه جهان مشکل زیست محیطی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شیدالله مهدوی مدیر موسسه بازیافت استان مازندران ظهر امروز با اشاره به فرارسیدن 21 مرداد روز دریایی خزر در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: رعایت معیارهای مشخص شده در جلوگیری از آلودگی‌های دریای خزر از وظایف دولت‌های حاشیه دریای خزر و مردم حاشیه این دریاچه بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود آلاینده‌های متعدد و متنوع جدید در جهان و انتقال آن از رودخانه به دریا، دریای خزر را با مشکلی مهمی زیست محیطی مواجه کرده است.

مهدوی یادآور شد: جلوگیری از آلودگی دریای خزر از وظایف دولت‌ها و مردم کشورهای حاشیه دریای خزر است که بیش از گذشته نیاز به توجه دارد.

این مسئول بیان داشت: عدم وجود متولی واحد در حوزه پسماند در شمال کشور خطر زباله را به دریا کشانده است و ورود انواع آلاینده های صنعتی، سموم کشاورزی و فاضلاب‌های خانگی علاوه بر مشکلات زیست محیطی بر کیفیت آب نیز اثر منفی می‌گذارد.

مدیر موسسه بازیافت استان مازندران افزود: دریای خزر موقعیت‌های مناسبی را برای گردشگری دارد که با وجود زباله و پساب‌های صنعتی زیبایی این محیط زیست بیش از گذشته در خطر است.

مهدوی گفت: برای حفظ دریای خزر باید از تمام ظرفیت‌های دولت‌های در حاشیه دریای خزر استفاده بهینه کرد که یکی از راه‌های اساسی فرهنگ‌سازی مردم در حوزه زباله است.

وی اذعان داشت: زباله امروز در دنیا به عنوان یک فرصت اقتصادی خوبی است اگر که به صورت علمی و درست تبدیل به سرمایه شود اشتغال و رشد اقتصادی را برای آن منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول