اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواجه‌بیاتی در گفت‌و‌گو با فارس:

با پوشش‌های مبتذل در باشگاه‌های ورزشی برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم از برخورد شدید با پوشش‌های مبتذل در باشگاه‌های ورزشی خبر داد.

با پوشش‌های مبتذل در باشگاه‌های ورزشی برخورد می‌شود

علی خواجه‌بیاتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده و با وجود تذکر‌های قبلی به باشگاه‌های متخلف، متاسفانه هنوز هم افرادی با پوشش و آرایش‌های مبتذل و خال‌کوبی با نمادهای شیطان‌پرستی و ... در مراکز ورزشی مشاهد می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این امر موجب خدشه‌دار شدن چهره جامعه انقلابی و اهانت به ارزش‌های اسلامی شده است، به همین خاطر بار دیگر تاکید می‌شود از ورود اینگونه افراد به داخل اماکن ورزشی جدا ممانعت و خودداری به عمل آید.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه هدف ما سالم‌سازی محیط باشگاه و استفاده مردم و شهروندان قمی از محیط ورزش در باشگاه‌ها است افزود: در صورت بی‌توجهی به این موضوع برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی همچنین به موضوع آیین‌نامه فعالیت‌ باشگاه‌های ورزشی استان قم اشاره کرد و یادآور شد: با استناد به قانون تاسیس باشگاه‌ و ورزشگاه توسط مردم و نیز آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبه کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان استان قم، تمام باشگاه‌های ورزشی فعال در قم موظف به رعایت تمام قوانین و مقررات باشگاه‌داری هستند.

خواجه‌بیاتی یکی از موارد این آیین‌نامه را رعایت شئونات و اخلاق اسلامی برای تمام ورزشکاران و مربیان ذکر و بیان کرد: همچنین الزامی بودن پوشش مناسب و متعارف و لزوم توجه ورزشکاران به حجاب اسلامی در هنگام ورود و خروج از باشگاه الزامی و ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از موسیقی غیرمجاز و کلام‌دار در محیط باشگاه‌ها ممنوع است، ضمن اینکه باشگاه‌داران باید بدانند که استفاده از تلفن‌های همراه، دوربین عکاسی و دوربین فیلم‌برداری در محیط ورزشی بانوان نیز جزو موارد ممنوع محسوب می‌شود.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم باشگاه‌ها را متوجه اهمیت بیمه ورزشی توسط ورزشکاران رشته‌های مختلف کرد و بیان داشت:‌ انجام بیمه ورزشی سالانه برای تمام ورزشکاران، مربیان و مدیران باشگاه‌ها الزامی است.

وی بر ممنوعیت استفاده مربیان مرد در باشگاه‌های بانوان و همچنین بهره‌گیری از مربیان زن در باشگاه‌های مردان تاکید کرد و ابراز داشت:‌ انجام هرگونه فعالیت ورزشی در رشته‌های مختلف بدون اخذ مجوز و پروانه فعالیت ممنوع است.

خواجه ‌بیاتی تصریح کرد: تمام باشگاه‌ها موظفند هر گونه مسابقه ورزشی را با مجوز هیئت ورزشی خود برگزار کنند، ضمن اینکه در صورت نیاز به عکس‌برداری و یا پوشش تصویری هر مسابقه ورزشی حتی برای امور داوری و فنی، باید هماهنگی‌های لازم با واحد حراست اداره کل ورزش و جوانان استان قم صورت گیرد.

وی بر لزوم رعایت مسائل بهداشت شخصی، بهداشت و نظافت عمومی باشگاه‌ و وسایل ورزشی تاکید کرد و افزود: دریافت شهریه خارج از تعرفه و نرخ نامه ارسالی نیز ممنوع است و باشگاه‌داران موظف به نصب نرخ‌نامه مصوب اداره کل ورزش و جوانان در دید عموم مردم هستند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول