اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

هم‌اکنون در هیچ نقطه تویسرکان قطعی آب نداریم

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی مسئولان امر در حال حاضر در هیچ یک از نقاط شهر قطعی آب نداریم.

هم‌اکنون در هیچ نقطه تویسرکان قطعی آب نداریم

حسن رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف و عدم مصرف بی‌رویه آب در شرایط کنونی شهرستان امری ضروری است، اظهار داشت: افت شدید آب‌های زیرزمینی، ورود مهمانان و مسافران بومی و غیربومی فصلی و افزایش مصرف، سبب قطعی آب شرب روزهای اخیر در تویسرکان شده است.

وی با بیان اینکه کمبود آب در شهرستان به علت غنی نبودن سفره‌های زیرزمینی نیازمند تدابیر اصولی و بنیانی است، افزود: پس از پی‌گیرها و بررسی‌های لازم و نشست با مسئولان استان و شهرستان برای حل این مشکل، اجرای راهکارهای تاثیرگذار تصمیم‌سازی شد.

فرماندار شهرستان تویسرکان ادامه داد: حفر چاه‌های جدید در روزهای آینده، اجاره‌ چاه‌های عمیق از بخش خصوصی، جلوگیری از فعالیت‌ چاه‌های غیرمجاز و فرهنگ‌سازی بهره‌برداری اصولی چاه‌های دارای پروانه و آب مصرفی در زندگی روزمره مردم و دستگاه‌های مربوطه برای برطرف کردن این مشکل در سطح شهرستان اجرا و عملیاتی شدن این آیتم‌ها آغاز شده است.

رضانیا یکی از منابع راهگشا در حل مشکل کم‌آبی تویسرکان را ایجاد سد عنوان کرد و تصریح کرد: در سال جاری با همت بلند دولت و پی‌گیری‌های جدی مسئولان سد سرابی با هدف تأمین آب مورد نیاز شهرستان آبگیری و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  گفت: مردم تلاش کنند با مدیریت مصرف و دقت نظر به موقعیت کنونی شهر تا آغاز فصل بارندگی و فراهم‌سازی بسترهای تأمین آب پایدار تا از قطعی و زمان‌بندی نوبتی آب آشامیدنی به صورت گسترده در شهرستان جلوگیری کنیم.

رضانیا اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جهت رفع نگرانی مردم در قالب برنامه کارشناسی شده و در نظر گرفتن تمام جوانب کار باید صورت گیرد.

وی در پاسخ به چرایی عدم اطلاع‌رسانی موضوع قطع آب به مردم گفت: دلیل قطعی آب در این چند روز در تویسرکان به علت افت شدید آب‌های زیر زمینی و به صورت اضطراری بوده است و تلاش ما بر این بود که بار روانی کار را از دوش مردم برداریم و از ایجاد فضای نگران‌کننده و دغدغه خاطر در جامعه جلوگیری کنیم.

فرماندار تویسرکان در پایان تاکید کرد: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی مسئولان امر در حال حاضر در هیچ یک از نقاط شهر قطعی آب نداریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول