اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اشکنازی: ایران هنوز به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست نیافته است

خبرگزاری فارس: رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران هنوز به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای دست نیافته، تلویحا تاکید نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل درباره لزوم حمله به ایران را زیر سوال‌ برد.

اشکنازی: ایران هنوز به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست نیافته است

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «گابی اشکنازی» در نشستی با اعضاء ارشد وزارت جنگ اسرائیل که میزبانی آن را شورای امنیت و صلح برعهده داشت، گفت: ایران هنوز به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای دست نیافته است.

به گفته وی، هر کسی گمان می‌کند ایران فردا به بمب هسته‌ای دست می‌یابد، در اشتباه است چراکه هنوز این مرحله فرا نرسیده.

اشکنازی گفت:‌ لازم است ما ترکیبی از استراتژی‌ها نظیر جنگ مخفیانه،‌ تحریم‌های دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی و گزینه واقعی و موثق نظامی، را به کار گیریم. من امیدوارم این ترکیب مانع دستیابی ایران به بمب شود.

وی با بیان مطلب فوق افزود: فکر می‌کنم امروزه باید جنگ مخفیانه به کار گرفته شود، یعنی هر چیزی که پایین‌تر از سطح جنگ و اقدام نظامی باشد. در روزنامه‌ها درباره ویروس‌های رایانه‌ای یا ترور دانشمندان خوانده‌ام، فکر می‌کنم باید به این کارها ادامه دهیم.

مخالفت‌های گابی اشکنازی با نظرات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل درباره اقدام نظامی علیه ایران زمانی عیان‌تر شد که وی از مقام ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل کناره‌گیری کرد. نکته اینکه «بنی گانتس»، جانشین وی نیز نظراتی مشابه او دارد. گانتس نیز نظرات خود را در مخالفت با حمله به ایران به آگاهی شماری از وزیران ارشد رسانده است. او همچنین در نشستی محرمانه اعلام کرده، «توان اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران محدود است و اسرائیل آماده رویارویی با تهدیدات ایران نیست.»

در واقع،‌ ژنرال گانتس نیز همانند اکثر مقامات امنیتی اسرائیل بر این باور است که حمله به ایران تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم نوامبر «اشتباهی سهمگین» خواهد بود. 

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول