اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بی‌رنگی حنای اسرائیل، حتی برای آمریکا

مارتین ایندیک: آمریکا دیگر به تهدیدات اسرائیل علیه ایران اعتنای چندانی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: «مارتین ایندیک»، سفیر پیشین ایالات متحده در فلسطین اشغالی اذعان کرده که اسرائیل یک‌بار با بلوف زدن در خصوص حمله به ایران، ایالات متحده را فریب داده و آمریکا دیگر به این تهدیدات اعتنا نمی‌کند.

مارتین ایندیک: آمریکا دیگر به تهدیدات اسرائیل علیه ایران اعتنای چندانی نمی‌کند

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، مارتین ایندیک می‌گوید که اسرائیل چنین تصوری را در مقامات آمریکایی ایجاد کرده بود که قرار است در بهار گذشته به ایران حمله کند اما آمریکایی‌ها سرانجام فهمیدند که فریب خورده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز ششم مارس در گردهمایی لابی صهیونیستی ایپک، گفته بود تلاش‌ها برای آنچه وی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی می‌خواند، بی‌نتیجه مانده است: "ما برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی صبر کرده‌ایم، برای تاثیرگذاری تحریم‌ها صبر کرده‌ایم، هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم دیگر خیلی بیش از این صبر کنیم. من به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل هرگز اجازه نمی‌دهم که مردمم در ترس از نابودی زندگی کنند."

پس از آن مقام‌های متعدد دولت آمریکا به فلسطین اشغالی رفتند تا بگویند که واشنگتن هرچه در توان دارد برای جلوگیری از اتمی شدن ایران انجام می‌دهند.

پس از آن نیز مقامات آمریکایی تلاش کردند در سلسله اقداماتی به‌زعم خود ایران را تحت فشار بگذارند. آمریکایی‌ها همواره تلاش می‌کنند علی‌رغم تکرار جمله نخ‌نمای «همه گزینه‌ها بر روی میز است»، هرگز با ایران درگیر نشوند و به‌جای آن از سیاست تحریم توام با تلاش دیپلماتیک پیروی کنند.

اکنون، مارتین ایندیک می‌گوید که حنای اسرائیل دیگر چندان رنگی برای آمریکا هم ندارد و مقامات آمریکایی دیگر کمتر به تهدیدات رژیم اسرائیل علیه ایران اعتنا می‌کنند.

این در حالی است که پیش از اینکه ایندیک و سایر دیپلمات‌های آمریکایی به بلوف‌ بودن تهدیدات اسرائیل پی ببرند، تحلیلگران ایرانی بارها بر ناتوانی این رژیم در حمله یک‌جانبه به ایران تاکید کرده بودند.

ایران همچنین تاکید کرده که هرگونه تجاوز را در همان سطح پاسخ خواهد داد. این می‌تواند بدان معنی باشد که اگر تاسیسات هسته‌ای ایران مورد تجاوز قرار گیرند، تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی نیز در امان نخواهند ماند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول