اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات تزریقی در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر خراسان‌رضوی بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات تزریقی در کشور است.

خراسان‌رضوی بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات تزریقی در کشور است

ناصر مرگان‌ازغدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: خراسان‌رضوی برای نخستین ‌بار در کشور توانست 25 تست را بر روی فرآورده‌های دامی به انجام برساند.

وی با اشاره به محصولات تزریقی، ادامه داد: در تولید واکسن موسسه رازی از بزرگ‌ترین‌ موسسات محصولات تزریقی در کشور است و برخی از صادرات واکسن به کشورهای اطراف و منطقه از این موسسه انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به واردات و صادرات محصولات دامی، گفت: اداره دامپزشکی موافق واردات محصولات دامی زنده به کشور به دلیل وجود ویروس‌های دامی در اکثر آنها نیست.

مرگان‌ازغدی در ادامه با تاکید بر اینکه اغلب بیماری‌های دام زنده قابل شناسایی نیستند، افزود: بهتر است دام زنده وارد کشور نشود و فقط واردات فرآورده‌های دامی به کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی بر واردات دام زنده خاطرنشان کرد: تمام دام‌های زنده که وارد کشور می‌شوند باید مراحل قرنطینه را یا در کشور مبدا و یا در مرز ایران بگذرانند و بعد اجازه ورود به داخل کشور را پیدا می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی تصریح کرد: فرآورده‌های دامی که به ضرورت نیاز کشور امکان ورود پیدا می‌کنند باید مجوز ملی از سازمان دامپزشکی کشور را داشته باشند.

مرگان‌ازغدی با اشاره به قاچاق دام افزود: با توجه به بیماری‌هایی که از طریق حیوان به انسان منتقل می‌شود میزان قاچاق دام در سال گذشته کم‌تر شده است و هم‌چنین حمل ‌و نقل‌های غیر قانونی نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات موثری که در بخش درمان دام‌ها صورت گرفته است، گفت: تمام مراکز توسط سیستم GIS به هم متصل هستند و تمام مشخصات و اقدامات مربوط به درمان دام در این سیستم ثبت می‌شود، هم‌چنین مسئولان بهداشتی دامداران صنعتی به صورت فعال در این بخش فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول