اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دادستان کل کشور

دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد معارفه شد

خبرگزاری فارس: دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد در مراسمی و با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و مقامات کشوری و استانی امروز معارفه شد.

دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد معارفه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز و در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور و مسئولان و مقامات کشوری و استانی، محمود ذوقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد تودیع و غلامعلی صادقی معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد معارفه می‌شود.

دادستان کل کشور در این مراسم خواستار حمایت بیش از پیش و تقویت دادستان عمومی و انقلاب مشهد از سوی مدیرکل دادگستری خراسان‌رضوی شد.

وی ایجاد تعامل و ارتباط نزدیک بین روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب استان‌ها مهمترین رمز موفقیت آنان دانست و افزود: در بررسی پرونده‌های قضایی که از گستره رسیدگی کشوری دارند به منظور تعامل و بررسی سریع و همه جانبه، دادستان‌های استان‌ها با دادستانی کل کشور هماهنگ باشند.

وی مشورت را یکی از ارکان و شاخصه‌های اساسی یک قاضی عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه برخی از قاضی‌ها عنوان کنند من قاضی قاطع و مستقل هستم و در این راستا نیازی به مشورت با افراد متخصص در بخش‌های مختلف ندارم، درست نیست و قاضی باید در بررسی پرونده تبادل نظر و مشورت کند تا در رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌هایی نظیر پرونده‌های مربوط به مسائل جاسوسی بتواند تشخیص صحیح ارائه دهد.

دادستان کل کشور در بخشی از سخنان خود خطاب به دادستان‌های کل کشور گفت: دادستان باید از یک طرف برخورد قاطع و بدون اغماض با مجرمان و متخلفان داشته باشد به گونه‌ای که افراد مجرم از دیدن وی بترسند و از سویی دیگر مردم مظلوم و دارای حق از دیدن وی احساس امنیت کنند.

انتهای پیام/صا20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول