اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد خبر داد

طلب 18میلیارد تومانی شهرداری خرم‌آباد از ادارات دولتی

خبرگزاری فارس: شهردار خرم‌آباد از طلب 18 میلیارد تومانی این نهاد از ادارات دولتی و 12میلیارد تومانی از شهروندان خرم‌آبادی خبر داد.

طلب 18میلیارد تومانی شهرداری خرم‌آباد از ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هرمز نصیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری خرم‌آباد، گفت: این میزان طلب به جز طلب بانک‌ها است که چنانچه پرداخت شود، بسیاری از مشکلات شهری به ویژه در بخش ترافیک سطح شهر خرم‌آباد برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: طی سال جاری بارها به مدیران دستگاه‌ها برای پرداخت بدهی ادارات به شهرداری گوشزد شده، اما تاکنون این بدهی‌ها پرداخت نشده است.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: چنانچه بدهی دستگاه‌های دولتی شهرستان خرم‌آباد به شهرداری پرداخت شود، توسعه فضای سبز و آسفالت معابر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار مرکز استان لرستان گفت: میزان درآمدهای شهرداری از محل وصول عوارض برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کافی نیست و نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان برای تأمین منابع مالی جدی است.

وی گفت: برخی اراضی در خرم آباد به ویژه منطقه دره‌گرم با کاربری ادارات وجود دارد که به دلیل بلاتکلیف ماندن وضعیت این اراضی، مالکان آنها اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی کرده‌اند.

نصیری افزود: چنانچه این اراضی مورد نیاز ادارات دولتی است، ادارات با مالکان توافق نمایند و در غیر این صورت اعلام عدم نیاز کنند، تا اجازه ساخت و ساز و پروانه ساخت برای مالکان این اراضی صادر شود.

شهردار خرم‌آباد درآمد سرانه شهر خرم‌آباد را با احتساب اعتبارات تملک سرمایه‌ای یک میلیون ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هر چند که این سرانه رقمی ناچیز است، اما به دلیل پرداخت نشدن عوارض شهرداری از سوی شهروندان همین مبلغ نیز وصول نمی‌شود.

نصیری تصریح کرد: شهرداری با درآمد ناچیز قادر به ارائه خدمات مطلوب و در خور شان مردم خرم‌آباد نیست.

شهردار خرم‌آباد جمعیت کارکنان شهرداری خرم‌آباد را یک هزار و 400 نفر عنوان کرد و گفت: با این تعداد نیرو و پرسنل امکان ارائه خدمات مطلوب به شهر 400 هزار نفری خرم‌آباد نیست، مگر اینکه شهروندان به وظیفه خود در قبال شهرشان به عنوان شهروند عمل کنند.

 

انتهای پیام/ی20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول