اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد بوشهر:

بوشهر رتبه دوم استانداردهای تدوین شده در کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: این اداره‌ کل موفق شد رتبه دوم از نظر تعداد استانداردهای تدوین شده و رتبه پنجم از لحاظ تعداد استانداردهای ملی را در کشور کسب کند.

بوشهر رتبه دوم استانداردهای تدوین شده در کشور را کسب کرد

امیرحسین محتشم امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: تعداد استانداردهای تدوین شده در این اداره‌ کل از ابتدای تاسیس تا پایان سال 85 فقط چهار مورد بوده، این در حالی است که از سال 86 تا پایان سال 90، تعداد این استانداردها 151 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: اداره ‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر تنها اداره‌ کل استانی است که اجلاسیه‌های کمیته ملی را در همه رشته‌ها در استان برگزار کرده و فقط پنج استان در کشور موفق به برگزاری اجلاسیه‌های کمیته ملی در استان خود شده‌اند.

محتشم افزود: در همین راستا 45 جلسه کمیسیون‌های اولیه، 86 جلسه کمیسیون فنی و بیش از 45 جلسه کمیسیون نهایی تدوین استانداردهای ملی برگزار شد که نتیجه این جلسه‌ها تصویب 35 عنوان استاندارد در کمیته‌های ملی بوده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه تدوین استاندارد ملی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان یادآور شد: از تمامی صاحب‌نظران و متخصصان استان به‌منظور شرکت فعال در تدوین استانداردهای ملی به‌ویژه دانشگاهیان دعوت شده است.

وی اضافه کرد: به همین منظور دفتر استانداردسازی و تدوین استانداردهای ملی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر راه‌اندازی شده است.

محتشم خاطر نشان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای تدوین استانداردهای ملی با مشارکت اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و صاحبنظران، متخصصان و کارشناسان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از جمله کارشناسان آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده، کارشناسان و مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و کارشناسان سازمان‌ها و نهادهای دولتی استان با جدیت در دستور کار است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: همچنین پیگیر تدوین استانداردهای ملی با بهره‌گیری از استانداردهای بین‌المللی و استانداردهای ملی کشورهای اتحادیه اروپایی و آمریکای شمالی، کره جنوبی و روسیه هستیم.

محتشم بر ایجاد بانک اطلاعات خبرگان تدوین استاندارد استان بوشهر و شناسایی نخبگان و متخصصان استان در دستگاه‌های دولتی و خصوصی و استفاده از فکر و اندیشه آنها به منظور بومی‌سازی استانداردهای بین‌المللی و واگذاری تهیه پیش‌نویس استانداردهای ملی به آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول