اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مسابقات معارف ثقلین:

مسابقه حفظ و ترجمه زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر مسابقات معارف ثقلین گفت: مسابقه حفظ، ترجمه و رونویسی از زیارت جامعه کبیره ویژه طلاب و خانواده‌های آنها در قم برگزار خواهد شد.

مسابقه حفظ و ترجمه زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمود مقدمی در دیدار اعضای ستاد برگزاری چهارمین دوره مسابقات معارف ثقلین با عنوان حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره با آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: این دوره از مسابقه‌ها چهارمین دوره آن بوده که ابتدا از خطبه غدیر و خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) شروع شد و دوره سوم نیز در زمینه حفظ آیات اخلاقی قرآن کریم بوده است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره انتخاب شده و این تصمیم با توجه به توهین عوامل استکبار به ساحت امام هادی (ع) اتخاذ شده است.

دبیر مسابقات معارف ثقلین با تاکید بر محتوایی بودن این دوره از مسابقات گفت: مرحله نخست شامل حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره ویژه طلاب و خانواده‌های آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: رونویسی از زیارت جامعه کبیره موجب آشنایی و انس بیشتر شرکت‌کنندگان با مفاهیم عالی موجود در این زیارت خواهد شد و در سالروز ولادت امام هادی(ع) افراد برتر این مسابقه معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این مسابقه به صورت اینترنتی و از طریق سایت ویژه‌ای انجام می‌گیرد افزود: دانشگاه قرآن و حدیث و دارالحدیث وظیفه طراحی این سایت را بر عهده گرفته‌اند و در عین حال در مدارس علمیه به صورت غیر اینترنتی نیز ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

مقدمی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای مرحله دوم این مسابقات نیز در حال انجام بوده و تنها طلاب می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

دبیر مسابقات معارف ثقلین با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای مرحله نخست این مسابقات گفت: یک قطعه سنگ از داخل ضریح امام حسین (ع) و نیز 100 سفر کربلای معلی در کنار سفرهای زیارتی به مشهد مقدس برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: رادیو معارف نیز همکاری گسترده‌ای با این ستاد داشته و تیزر رادیویی ویژه این مسابقه را تهیه کرده که از هفته آینده پخش خواهد شد ضمن اینکه بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان صدا و سیما، تیزر تلویزیونی مربوطه نیز ساخته و پخش می‌شود.

مقدمی با بیان اینکه هر یک از نهادهای همکار مسئول تأمین بخشی از جوایز شده‌اند گفت: به این ترتیب هر یک از مؤسسات همکار جوایز مربوط به شرکت‌کنندگان همان بخش را تقبل کرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول