اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز بهداشت خوزستان:

شیر مادر ابتلا به سرطان را در آینده کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: کار‌شناس کودکان مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: شیر مادر خطر ابتلا به سرطان پستان در دختران را در آینده کاهش می‌دهد.

شیر مادر ابتلا به سرطان را در آینده کاهش می‌دهد

سیما اورنگ در گفت و گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی شیر مادر «مروری بر اقدامات گذشته برای برنامه ریزی آینده» است، افزود: شیر مادر یکی از الطاف بی‌بدیل خداوند به انسان است و محصولات تغذیه‌ای جایگزین آن به طور مشخص با آن متفاوتند.

وی ادامه داد: شیر مادر به طور منحصر به فرد بهترین ماده برای تغذیه نوزادان شیر خوار است و فواید و محاسن بی‌شماری را برای سلامت کودکان داراست.

کار‌شناس کودکان مرکز بهداشت خوزستان در ادامه بیان کرد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد که مصرف شیر مادر بدون نیاز به افزودنی یک تغذیه کامل و غنی برای کودک است و باعث تکامل دستگاه ایمنی و گوارشی کودک شده و یک مسکن طبیعی نیز می‌باشد.

اورنگ همچنین اظهار داشت: شیر مادر خطر ابتلاء به سرطان پستان نوزادان دختر را در آینده کاهش داده و باعث کاهش ابتلاء به آلرژی، آسم، دیابت، مشکلات قلبی، عروقی، چاقی مفرط و برخی از سرطان های خون در سنین بزرگسالی آنان می‌شود.

وی با اشاره به برخی فواید شیردهی برای مادر، تصریح کرد: شیردهی باعث کاهش سرطان پستان، سرطان تخمدان و سرطان آندومتر در مادر شده و از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند و وزن مادر بعد از زایمان سریع‌تر به حالت طبیعی قبل از بارداری بر می‌گردد. 

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول