اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

محرومیت از شیر مادر ضریب هوشی را 8 درجه کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کمبود آهن 9 درجه، محرومیت از شیر مادر هشت درجه و تولد با وزن کم پنج درجه ضریب هوشی را کاهش می‌دهد.

محرومیت از شیر مادر ضریب هوشی را 8 درجه کاهش می‌دهد
به گزارش خبرنگار فارس از کرمان، پروین رنگاور عصر دیروز در کارگاه آموزشی و توجیهی بسته خدمات سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس با اشاره به ضریب هوشی افراد اظهار داشت: تغذیه صحیح مادر قبل از بارداری و در طی آن، تغذیه کودک با شیر مادر و تغذیه صحیح کودک تا سن دو سالگی در ضریب هوشی او مؤثر است.
وی افزود: ضریب هوشی زیر 75 افراد کودن یا عقب‌مانده، ضریب هوشی بین 75 تا 90  افراد کند آموز، ضریب هوشی بین 90 تا 110  افراد معمولی، ضریب هوشی بین 110 تا 125 افراد باهوش و ضریب هوشی بین 125 تا 135 افراد تیزهوش و ضریب هوشی بالای 135 هم افراد نابغه است.
وی بیان کرد: کمبود آهن 9 درجه، محرومیت از شیر مادر هشت درجه و تولد با وزن کم پنج درجه ضریب هوشی را کاهش می‌دهد.
رنگاور در مورد تغذیه دانش‌آموزان گفت: مواد غذایی پرانرژی برای آنها ضروری است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اول مدرسه توجه به نظم وعده‌های غذایی به ویژه صبحانه بسیار اهمیت دارد، افزود: نبود صبحانه به توانایی دانش‌آموزان برای یادگیری آسیب می‌رساند و مشکلات رفتاری، عاطفی و تحصیلی در بین بچه‌های با تجربه گرسنگی بیشتر شایع است.
مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: نیازهای تغذیه‌ای و تامین انرژی، پروتئین، آهن، کلسیم، ید و روی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ملوک ترابی عضو هئیت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در مورد بهداشت دهان و دندان در دانش‌آموزان گفت: آموزش بهداشت دهان و دندان توسط مربیان بهداشت هر مدرسه و در صورتی که مدرسه فاقد مربی بهداشت باشد توسط معلمان داوطلب صورت می‌گیرد.
وی افزود: هدف اصلی در این بخش تغییر الگوهای رفتاری کودکان و ایجاد انگیزه برای رعایت اصول بهداشتی است.
ترابی خاطرنشان کرد: از آنجایی که رویش دندان‌های دائمی از سن شش سالگی آغاز می‌شود و بهترین سن برای ایجاد عادات بهداشتی سنین دبستان است و با توجه به تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی طرح آموزش برای ارائه آموزش‌های بهداشتی دهان و دندان به این گروه در نظر گرفته شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول