اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت گرفت

کمک 100 میلیونی خیرین قمی برای آزادی 100 زندانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان قم گفت: خیرین قمی در ماه مبارک رمضان مبلغ 100 میلیون تومان برای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده آنان کمک کردند.

کمک 100 میلیونی خیرین قمی برای آزادی 100 زندانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین شریعت‌پناهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به خدمات ویژه این انجمن در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: امسال در اقدامی خیرین، مدیران شرکت‌ها، بازرگانان و برخی از دستگاه‌های دولتی استان قم، کمک شایانی برای حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند داشتند.

وی افزود: خیرین ضمن حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آزادی این زندانیان اقدام کردند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان قم ادامه داد: برخی از خیرین نسبت به پرداخت حضوری هدایا و کمک‌های نقدی به دفتر انجمن حمایت از زندانیان اقدام کرده و از دریافت هرگونه رسید و یا بر جای گذاشتن نامی از خود برای تقدیر خودداری کردند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان امسال کمک‌های بسیاری به خانواده‌های زندانیان نیازمند صورت گرفت تصریح کرد: امسال خیرین برای تهیه سبد کالای خانواده‌های زندانیان مبلغ 20 میلیون تومان کمک کردند.

شریعت‌پناهی با اشاره به کمک‌های غیر نقدی به خانواده زندانیان نیازمند گفت: خیرین نسبت به اهدای اقلام و مواد غذایی مورد احتیاج این خانواده‌ها اقدام کردند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان با بیان اینکه صاحبان شرکت‌ها و خیرین کمک‌های شایانی به صورت نقدی و غیر نقدی برای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان به این انجمن اهدا کردند ابراز داشت: کمک‌های بسیاری نیز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به این خانواده‌ها ارائه شد.

وی با اشاره به جشنی که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان برگزار شد اظهار کرد: در این جشن که با حضور سرمایه‌داران، مدیران شرکت‌ها، صاحبان صنایع و کارخانجات انجام شد مبلغ 70 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری‌ شد.

شریعت‌پناهی به ابلاغ جدید دستورالعمل قوه قضائیه در ‌ارتباط‌ با زندانیان بدهکار اشاره و تصریح کرد: با ابلاغ این دستورالعمل، زندانیان بدهکار به مرخصی‌های طولانی مدت فرستاده می‌شوند و این زمان فرصت مناسبی است که انجمن حمایت از زندانیان بتواند نسبت به آزادی آنها اقدام کند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با کمک‌هایی که از سوی خیرین در این ماه پرخیر و برکت جمع‌آوری شد بین 100 تا 110 زندانی از زندان‌های قم آزاد شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان قم خاطر نشان کرد: در مدت زمانی که زندانیان در مرخصی به سر می‌برند انجمن حمایت از زندانیان برای رایزنی با خانواده شاکیان اقدام کرده و رضایت آنان را برای دریافت حداقل مبلغ دیه و بدهی زندانی جلب می‌کند.

وی با بیان حرکت‌های انسان دوستانه برخی از خیرین در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: یکی از شرکت‌های نیکوکار مبلغ 5 میلیون تومان بن خرید کالا برای این خانواده‌ها اهدا کرد.

شریعت‌پناهی اضافه کرد: بر این اساس، خانواده‌های زندانیان نسبت به تعداد فرزندان می‌توانند از این بن‌ها استفاده کرده و کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها خریداری کنند.

وی در ادامه از کمک 15 میلیون تومانی نیکوکاران برای خرید گوشت مرغ خبر داد و اذعان کرد: یکی از شرکت‌های کشتار مرغ، حدود 500 کیلو مرغ برای خانواده‌های زندانیان اهدا کرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان قم از پوشش حمایتی هزار و 400 تا هزار و 500 خانواده زندانی در استان قم خبر داد و گفت: هر روز تعداد بسیاری از زندانیان از زندان آزاد می‌شوند و به دلایل مشکلات مختلف برخی دیگر به زندان می‌روند که این تعداد متغیر است.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از 100 میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان و حمایت از خانواده آنان جمع‌آوری شد در حالی که سال گذشته خیرین برای حمایت از خانواده زندانیان تنها 53 میلیون تومان کمک کردند و کمکی برای آزادی زندانیان صورت نگرفت.

شریعت‌پناهی از خیرین خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 1397055057 جام ملت به نام انجمن حمایت از زندانیان واریز کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول