اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان:

قیمت کفش داخلی قابل رقابت با کفش چینی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان با اینکه کفش‌های داخلی از نظر مدل و ظاهر، قابلیت رقابت با کفش‌‌های خارجی را پیدا کرده است، گفت: کفش ایرانی هنوز از نظر قیمت نتوانسته کفش‌های مشابه خارجی، به ویژه چینی را عقب براند.

قیمت کفش داخلی قابل رقابت با کفش چینی نیست

محمد نائب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: برخی از مسئولان تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از تولید کفش داخلی نداشته و در برخی از موارد نیز سدهایی را برای تولید‌کنندگان داخلی به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد سایت ویژه برای در اختیار دادن وام 25 میلیون تومانی به تولید‌کنندگان کفش، ادامه داد: برای ورود به این سایت مشکلات زیادی وجود دارد و البته پس از ورود نیز غیر از سنگ‌اندازی‌ها در تولید کفش، مورد دیگر مشاهده نمی‌کنیم.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان با بیان اینکه وام 25 میلیون ‌تومانی برای تولید‌کنندگان سنتی است، تصریح کرد: البته تولید‌کنندگان بزرگ کفش نیز از وام 300 الی 400 میلیون‌ تومانی به دلیل نبود تنفس لازم و اجبار برای پرداخت آن در مدت یک‌ سال خود‌داری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌کدام از تولید‌کنندگان کفش اصفهان به تولید کفش با کیفیت پایین اقدام نمی‌کنند، تاکید کرد: با اینکه کفش‌های داخلی الگوپذیری خوبی از مدل‌های خارجی داشته است اما، هنوز هم از نظر قیمت و جذب بازار قابل رقابت با نمونه‌های کفش چینی نیست.

نائب‌پور بیان کرد: کفش‌های چینی قاچاق نیز از دیگر مشکلات کفش داخلی است که برای رفع این مورد جلساتی را با استانداری اصفهان برگزار کرده‌ایم اما نتیجه همچنان ورود کفش‌های قاچاق به داخل بازار است.

وی با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد از مواد اولیه کفش‌های مصنوعی و طبیعی وارداتی است، تصریح کرد: در این چند وقت اخیر که کشورهای دیگر اجناس را تنها به صورت نقدی تحویل ایرانیان می‌‌دادند، تاجران داخلی نیز همین رویه را به دلیل نبود ثبات قیمتی پیش گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان در مورد تخلفات احتمالی صورت گرفته از طرف برخی از تولید‌کنندگان کفش اظهار کرد: کمیسیون فنی اتحادیه کفش که وظیفه‌اش ارشاد و آموزش‌های لازم است در این راستا به وجود آمده و جنبه‌های اخطاری در این اتحادیه جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در حال حاضر تنها راهی است که اتحادیه کفش اصفهان می‌تواند خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند و برای همین امر، این اتحادیه دو نمایشگاه اختصاصی کفش را در تهران و اصفهان (آبان و آذر ماه سال جاری) برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول