اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

یک میلیارد تومان راکد مانده و استخر تعطیل باشت

خبرگزاری فارس: تنها استخر شنای شهرستان گرمسیری باشت با هزینه یک میلیارد تومانی به دلیل بدهی از یک سو و البته بی‌تفاوتی مسئولان ورزش اکنون تعطیل و راکد است.

یک میلیارد تومان راکد مانده و استخر تعطیل باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، در دور اول سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد چندین طرح ورزشی در استان به تصویب رسید که استخر شنای باشت از جمله این مصوبات بود.

عملیات اجرایی احداث استخر شنای باشت در سال 86 در زمینی به مساحت یک هزار و 700 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به استان آغاز شد که پس از دو سال در مهر ماه سال 88 در هفته تربیت‌بدنی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از نخستین استخر شنای باشت موجب خوشحالی ورزش‌دوستان به ویژه علاقه‌مندان به ورزش مفرح شنا شد اما این خوشحالی چندان طول نکشید چرا که استخر به دلیل وجود اشکالات متعدد تعطیل شد.

تربیت‌بدنی دلایل تعطیلی استخر را اشکالات فنی و تکمیل نشدن استخر از سوی پیمانکار اعلام کرد و تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی مجدد استخر صورت گرفت و بالاخره در نیمه دوم سال 90 استخر مجدداً راه‌اندازی شد.

بعد از راه‌اندازی مجدد، استخر طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار شد. استخر شنای باشت با مدیریت بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد و چند ماهی نیز فعالیت کرد ولی مجدداً تعطیل شد.

در این گزارش به اجمال به بررسی علل تعطیلی استخر شنای باشت پرداخته ‌می‌شود.

* شنا از ورزش‌های مفرح و مورد توجه جوانان باشتی است

یکی از علاقه‌مندان به ورزش شنا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ابراز داشت: شنا از ورزش‌های بسیار مفرح و دوست داشتنی نزد جوانان باشتی است.

مازیار اسدی بیان داشت: ورزش شنا با سه رشته شیرجه، شنا، واترپلو به عنوان ورزشی مفرح مورد توجه اقشار مختلف از ورزشکاران تا سالخوردگان است اما اکنون استخری برای شنا در باشت وجود ندارند.

* رسانه‌ها علل تعطیلی استخر شنای باشت را پی‌گیری کند

یکی از ورزشکاران باشتی در این زمینه گفت: شنا از جمله ورزش‌های مورد تاکید در دین اسلام بوده که جوانان علاقه‌مند زیادی نیز در این شهرستان دارد.

میثم موسوی با اشاره به این‌که در دین اسلام بر روی آموزش و یادگیری رشته شنا بسیار تاکید شده، ابراز داشت: دانستن شنا مهارتی در زندگی است و پرداختن به این ورزش شاداب در بحث همگانی و سلامت انسان بسیار مؤثر است.

وی با بیان این‌که علاقه زیادی به ورزش شنا دارم ولی متاسفانه در شهرستان باشت استخر شنا وجود ندارد، از رسانه‌ها خواست تا تعطیلی استخر شنای باشت را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

* وجود استخر در مناطق گرمسیر ضروری است

یکی از شهروندان باشتی از نبود استخر شنا در این شهرستان گلایه بسیار داشت. وحید ساعدی با بیان این مطلب که شهرستان باشت در منطقه گرمسیر واقع شده است و به استخر نیاز دارد، بیان کرد: در فصل تابستان به علت گرمای هوا و نیاز بدن به آب‌تنی ضرورت وجود استخر در این شهرستان واقعاً احساس می‌شود.

وی گفت: شنا نقش مهمی در سلامتی و شادابی جسم و روح انسان دارد و شنا کردن به خصوص در هوای گرم واقعاً لذت‌بخش است که لازم است مسئولان برای راه‌اندازی تنها استخر باشت چاره‌اندیشی کنند.

* نبود استخر موجب روی آوردن جوانان به سمت رودخانه می‌شود

شهروند دیگری از باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان باز هم با گلایه از این تعطیلی اظهار داشت: در فصل تابستان علاقه‌مندان به ورزش شنا برای آب‌تنی به دلیل نبود استخر به رودخانه‌ها روی می‌آورند.

ایرج خاوران افزود: به دلیل عدم مهارت برخی جوانان در شنا و خروشان بودن رودخانه‌ها گاهی اوقات تفریح و شنای دسته جمعی جوانان با خاطرات تلخ غرق‌شدگی همراه می‌شود.

وی ادامه داد: شنا در رودخانه‌ها و برکه‌ها علاوه بر خطر غرق‌شدگی خطرات دیگری از جمله بیماری‌های پوستی را نیز به دنبال دارد.

* مسئولان پاسخگو نیستند

یکی از دانشجویان شهرستان باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تعطیلی استخر شنای باشت گفت: این استخر بیش از دو سال است که توسط مسئولین افتتاح شده ولی کمتر از شش ماه مورد استفاده قرار گرفته است.

نوید پناهی افزود: چندین بار به مسئولان امر مراجعه کردم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم و حیف است استخری با این همه هزینه به دلایل نامعلوم بلااستفاده بماند.

وی ادامه داد: مسئولان ورزش و جوانان و هیئت شنا و پیمانکار هر کدام دیگری را متهم به کم کاری در این زمینه می‌کنند.

* استخر باشت 10 میلیون تومان بدهی دارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت نیز در این گفت‌ و شنود اظهار داشت: استخر باشت به دلیل بدهی آب، برق و گاز تعطیل شده است.

سید معاف حسینی میزان بدهی استخر را 10 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این بدهی را باید بخش خصوصی که استخر را اجاره کرده پرداخت کند.

وی گفت: سفته‌های پیمانکار را برای اجرا به امور حقوقی اداره کل ورزش و جوانان ارسال کردیم ولی تاکنون برای اجرای سفته‌ها هیچ اقدامی نکرده‌اند.

بر پایه این گزارش برای دریافت پاسخ چندین بار با مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و امور حقوقی به صورت تلفنی تماس گرفتیم ولی متاسفانه جوابی به خبرنگار ما داده نشد.

------------------------

گزارش از میلاد نظری

------------------------

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول