اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بیماری‌های عفونی در استان بوشهر کنترل شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با وجود تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته بیماری مالاریا، سالک و بیماری‌های عفونی مثل اسهال و بیماری‌های حاد تنفسی در استان بوشهر کنترل شده است.

بیماری‌های عفونی در استان بوشهر کنترل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامرضا حیدری ظهر امروز در نشست هماهنگی طرح پزشک خانواده در بوشهر با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از طرح‌های اساسی و مهم وزارت بهداشت برای اجرای عدالت در بخش بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای مطلوب این طرح در استان بوشهر اضافه کرد: با نشست‌های مختلف هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده و اطلاع‌رسانی لازم در مورد جزئیات این طرح هم انجام شده است.

حیدری اضافه کرد: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع ارائه خدمات پیشگیرانه، خدمات درمانی مناسب، کاهش هزینه‌های درمانی و برخورداری مردم از خدمات درمانی مناسب در مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست تا بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خدمات درمانی خوبی برخوردار ‌شوند.

وی اظهارداشت: با وجود رسیدن به شاخص‌های خوب سلامتی بویژه در مناطق روستایی ولی در مناطق شهری و حاشیه‌نشین شهری بر اساس بحث‌های اقتصادی و اجتماعی در بخش بیماری‌های غیرواگیر خدمات خوبی ارائه نشده و شاخص‌های بهداشتی مناسبی وجود ندارد به همین دلیل پس از روستاها زمینه اجرای نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرها نیز فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با وجود داشتن یک سیستم شبکه بهداشت و درمان در استان و دسترسی به اطلاعات پرونده خانواده‌ها باید تدابیری اندیشید تا این طرح با شتاب بیشتر و حتی زودتر از موعد مقرر آغاز به کار کند و شاهد اجرای خوب این برنامه در استان باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده در استان فراهم شده و سرشماری‌ها در شهرستان‌های استان پیشرفت خوبی داشته است.

محمد خواجه‌ئیان افزود: طراحی تیم‌های سلامت انجام شده و تجهیزات رایانه‌ای مورد نیاز تیم‌ها نیز تحویل داده شده و کاربران هم آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گرفته‌اند.

وی با ابراز تشکر از همه کسانی که در اجرای این طرح به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند اظهار داشت: با همکاری‌های خوبی که سازمان‌های بیمه‌گر و نظام پزشکی داشته‌اند، این طرح پیشرفت خوبی داشته و همه کمیته‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول