اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد استهلال آبادان خبر داد

استقرار 4 گروه استهلال در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد استهلال آبادان گفت: به منظور رویت هلال ماه مبارک رمضان چهار گروه استهلال عصر امروز در نقاط مختلف این شهرستان مستقر می‌شوند.

استقرار 4 گروه استهلال در آبادان

حجت‌الاسلام عبدالمحمد سعدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: رویت هلال ماه و عید فطر به دلیل حساسیت‌های خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به جهت اهمیت بسیار این موضوع گروه‌های استهلال ماه از سوی مراکز معتبر مسئولیت این امر خطیر را زیر نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور به عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه رویت هلال ماه مبارک رمضان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، بیان کرد: باید با محاسبات دقیق و مورد اطمینان هلال ماه را رویت کنیم و به دفتر رهبری گزارش دهیم.

رئیس ستاد استهلال آبادان در ادامه افزود: رویت هلال ماه رمضان و شوال از جمله مواردی است که در بسیاری از سال‌ها اختلافاتی درباره اثبات آن بروز می‌کند و معمولا کشورهای اسلامی با اختلاف ماه رمضان را آغاز و به پایان می‌رسانند.

سعدونی با اشاره به اینکه در ایران نیز گاهی اختلافاتی در این زمینه به‌وجود می‌آید، ادامه داد: فعالیت ستاد استهلال در این راستا به‌معنی برطرف کردن این‌گونه اختلافات است که می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ستاد استهلال شهرستان آبادان با به‌کارگیری 18 فرد آموزش دیده، از عصر امروز تمام همت خود را در این زمینه برای دستیابی به نتایج قابل قبول به‌کار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: رویت هلال ماه در جهان اسلام موضوعی با اهمیت است، که با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد تیم‌های تخصصی در کشور با بسیج تمام امکانات گزارش‌های علمی لازم را تهیه و به محضر مقام معظم رهبری می‌رسانند.

رئیس ستاد استهلال آبادان اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چهار گروه استهلال در نقاط مختلف شهرستان آبادان برای روئیت هلال ماه رمضان مستقر شده‌اند.

وی گفت: پشت بام بازار مرکزی آبادان، پشت بام ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد اروند، پشت بام ساختمان قرارگاه تیپ 48 فتح و همچنین جاده آبادان ـ اهواز مکان‌های استقرار گروه‌های استهلال در شهرستان‌ آبادان است.

وی در ادامه اضافه کرد: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهد هلال ماه مستندات و مشاهدات خود را به دفتر امام جمعه آبادان منعکس کنند.

رئیس ستاد استهلال آبادان خاطرنشان کرد: از راه‌های ثبوت استهلال ماه شوال، رویت ماه نو است و راه دیگر، حکم حاکم شرع(مقام معظم رهبری) است که برای همگی هموطنان مؤمن ایرانی معتبر است.

وی تصریح کرد: راه دیگر این است که با توجه به اینکه فردا (یکشنبه 29 مردادماه) مقارن است با سی‌ام ماه مبارک رمضان، در صورتی که هیچکدام از دو مورد قبلی به وقوع نپیوندد، روز دوشنبه، اول شوال است، زیرا بر اساس احکام اسلامی، ماه رمضان بیشتر از 30 روز را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول