اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی:

شرایط جوی برای استهلال ماه شوال مناسب است

خبرگزاری فارس: مدیر رصد خانه آیت‌الله صالحی مازندرانی در شهرستان سوادکوه از شرایط جوی مناسب برای گروه استهلال مازندران خبر داد.

شرایط جوی برای استهلال ماه شوال مناسب است

موسی فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه از تشکیل ستاد استهلال استان مازندران در آلاشت سوادکوه خبر داد و گفت: ستاد استهلال استان مازندران از نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در استان مازندران، سپاه کربلای مازندران و رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی تشکیل شده است.

مدیر رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی با اشاره به بررسی‌های علمی و محیطی برای رؤیت هلال گفت: ستاد استهلال استان مازندران بعدازظهر امروز روز شنبه 29 رمضان المبارک برای استهلال ماه شوال به ارتفاعات آلاشت اعزام می‌شوند.

فرهادی به وسائل و تجهیزات این گروه اشاره کرد و گفت: تلسکوپ و دوربین‌های دو چشمی در این فعالیت علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از وضعیت جوی مناسب استهلال ماه در آلاشت خبر داد و افزود: شفافیت آسمان و شرایط جوی برای گروه استهلال مناسب است.

مدیر رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی آلاشت از شرایط شرعی رؤیت هلال ماه خبر داد و گفت: از نظر شرعی زمان لازم برای رؤیت صحیح هلال ماه بعد از غروب خورشید و در مدت کمتر از 8 دقیقه است.

فرهادی افزود: غروب خورشید به افق آلاشت در ساعت 19 و 44 دقیقه است.

وی از مقارنه هلال ماه خبر داد و افزود: با بررسی‌های انجام شده ماه جدید متولد شد (به مقارنه رسید) اما قابل رؤیت در زمان مورد نظر نبود.

مدیر رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی از اعلام دستاورد ستاد استهلال مازندران به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری به استان خبر داد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول