اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج:

طرح پایش آنفلوآنزای طیور در فهرج اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: طرح پایش آنفلوآنزای پرندگان، طیور خانگی، بومی و صنعتی در شهرستان فهرج اجرا می‌شود.

طرح پایش آنفلوآنزای طیور در فهرج اجرا می‌شود

علی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: طرح پایش آنفلوآنزای پرندگان، طیور خانگی، بومی و صنعتی در شهرستان فهرج اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از چهارم شهریور تا 30 شهریور ماه امسال اجرا می‌شود، گفت: در این طرح واحدهای هدف دامپزشکی مزارع مرغ تخم‌گذار، مزارع مرغ مادر، پرورش اردک، پرورش شتر مرغ، کبک، بلدرچین و طیور بومی است.

بمان‌دشتی افزود: برای اجرای این طرح دو روستا انتخاب و از 50 قطعه طیور بومی در هر روستا خونگیری می‌شود و جمعا 100 قطعه طیور بومی خونگیری و به آزمایشگاه در مرکز استان ارسال می‌شود.

وی خواستار همکاری مردم در اجرای این طرح شد و بیان داشت: پرورش طیور بومی در روستاهای این شهرستان از رونق ویژه‌ای برخوردار است و افزون بر آن 75 هزار قطعه طیور بومی در شهرستان فهرج وجود دارد.

 

واکسیناسیون 2136 دام سنگین علیه تب برفکی در زرند

رئیس دامپزشکی شهرستان زرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مرحله اول طرح مبارزه با بیماری تب برفکی در زرند اجرا شد.

محمد جانباز خاطرنشان کرد: در این طرح که به منظور پوشش واکسیناسیون گاو و گوساله‌های سطح شهرستان زرند و به مدت 45 روز به اجرا در آمد در مجموع 2 هزار و 136 راس دام سنگین در قالب مجتمع‌های گاوداری و دام‌های بومی بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی بیان داشت: با توجه به مسری بودن و اهمیت بالای این بیماری اجرای این طرح سطح ایمنی دام‌های منطفه را در مواجه با بیماری مذکور ارتقا بخشیده و به دام‌داران و چوب‌داران رعایت کامل قوانین قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور در حمل و نقل دام را متذکر شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول