اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جانبازان شهرستان دشتستان:

معلولان در پرداخت اقساط مسکن مهر ناتوان هستند

خبرگزاری فارس: نماینده جانبازان شهرستان دشتستان گفت: معلولان در پرداخت اقساط مسکن مهر ناتوان هستند و از مسئولان انتظار داریم فکری برای این معضل کنند.

معلولان در پرداخت اقساط مسکن مهر ناتوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا مریدیان جمعه‌ شب در همایش ضیافت دل‌های بارانی در برازجان اظهار داشت: اشتغال یکی از نیازهای اساسی تمام اقشار جامعه است و کارگزاران نظام اسلامی همواره تلاش گسترده‌ای در این زمینه داشته‌اند.

نماینده جانبازان شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: سهمیه سه درصدی اشتغال معلولین در دستگاه‌های دولتی یکی از قوانینی است که دولت در راستای حمایت از معلولین جامعه در زمینه اشتغال به تصویب رسانده ولی در شهرستان دشتستان اجرای این مصوبه وضعیت مطلوبی ندارد و بسیار کم رنگ است.

مریدیان بیان داشت: معلولین به دلیل شرایط خاصی که دارند از حضور در بسیاری مشاغل محروم هستند و پیگیری این مسئله مهم توسط مسئولان و مدیران استانی در رفع مشکلات ایشان بسیار اثرگذار خواهد بود.

نماینده هیئات ورزشی معلولین و جانبازان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در عرصه‌های ورزشی معلولین شهرستان دشتستان افتخارات مهمی کسب کرده و زمینه درخشش استان در عرصه‌های مختلف را به وجود آورده‌اند و از آنجایی که اکثریت ورزشکاران معلول را جوانان دانشجو تشکیل می‌دهند از استاندار محترم می‌خواهیم با حذف شهریه تحصیلی و ایجاد تخفیف‌های شهریه‌ای ایشان را مورد تجلیل قرار دهد.

وی ادامه داد: در اکثر استان‌ها و شهرستان‌های کشور برای ورزشکاران معلول مجموعه‌های ورزشی چندمنظوره‌ای وجود دارد ولی در شهرستان دشتستان با وجود جمعیت بالای ورزشکاران معلول جسمی، این قشر از فضای ورزشی محروم هستند و این در شرایطی است که در شهرستان دشتستان و مرکز شهرستان چند سالن و فضای ورزشی برای افراد عادی وجود دارد.

مریدیان افزود: پیگیری‌هایی توسط جامعه ورزشکاران معلول شهرستان صورت گرفته و اداره ورزش و جوانان قول مساعد برای رفع این مشکل داده و از مسئولان استانی و شهرستانی نیز انتظار داریم در این زمینه همکاری مطلوبی با ما داشته باشند.

نماینده جامعه ورزشی معلولین دشتستان گفت: معلولان شهرستان در عرصه کارآفرینی توان بالایی دارند و با ایجاد جامعه معلولان کارآفرین می‌توانیم زمینه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای ایشان و رفع مشکلاتی که با آن مواجه هستند، هموار کنیم.

مریدیان با اشاره به مشکل مسکن معلولان افزود: دولت با ارائه طرح مسکن مهر گام‌ ارزشمندی در زمینه رفع مشکل مسکن در جامعه ایران برداشته ولی اکثر معلولین در پرداخت اقساط مربوط به مسکن مهر ناتوان هستند و از مسئولان انتظار داریم فکری برای این معضل کنند.

نماینده جامعه نابینایان دشتستان نیز اظهار داشت: نابینایان یکی از اقشار معلول جامعه هستند که با مشکلات فراوانی در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند و باید زیرساخت‌های مناسب به منظور رفع نیازهای ایشان ایجاد شود.

رضا نجفی خاطر نشان کرد: مشکل مسکن یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که نابینایان با آن مواجه هستند و در برخی موارد ایشان از هیچ فضای مناسبی برخوردار نیستند و انتظار می‌رود مسئولان شهرستان و استان با تلاشی مضاعف این مشکل را رفع کنند.

وی بیان داشت: دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای رفع نیازهای نابینایان و روشندلان در عرصه‌های تحصیلی و مسکن انجام داده ولی در شهرستان دشتستان و استان بوشهر اقدامات مطلوبی در این راستا صورت نگرفته است.

نجفی با انتقاد از میزان مستمری نابینایان و روشندلان گفت: میزان مستمری ماهانه‌ای که به نابینایان و روشندلان پرداخت می‌شود بسیار کم و ناچیز است و کفاف هیچ یک از نیازهای ایشان را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: امکانات تحصیلی نابینایان در استان بوشهر بسیار ضعیف است و فقط امکان تحصیل در مقطع ابتدایی برای ایشان وجود دارد و اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید به مدارس عادی بروند که در این صورت با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

نجفی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نابینایان استان کم‌کاری صورت گرفته و در مسابقات قرآنی که همه ساله برگزار می‌شود همواره مقام‌های با اهمیت به استان‌های دیگر تعلق می‌گیرد و این در حالی است که در جامعه نابینایان استان و شهرستان استعدادهای بالایی وجود دارد که در صورت توجه به ایشان و تلاش برای شکوفایی این استعدادها می‌توانیم به نتایج ارزشمندی در این زمینه دست یابیم.

نماینده جامعه روشندلان و نابینایان شهرستان دشتستان تصریح کرد: در زمینه دریافت تسهیلات بانکی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و به هر بانکی مراجعه می‌کنیم می‌گویند تسهیلات به نابینایان تعلق نمی‌گیرد، گویا نابینایان در این جامعه حق زندگی و برخورداری از تمام امکانات مانند مردم عادی را ندارند.

انتهای پیام/ک10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول