اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی مبلغان برای روشنگری در عرصه بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‌ریزی مبلغان برای روشنگری در بحث بیداری اسلامی و ضرورت پرداختن ریشه‌ای به این مقوله یک ضرورت است که مبلغان باید به آن توجه کنند.

ضرورت برنامه‌ریزی مبلغان برای روشنگری در عرصه بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا شب گذشته در جمع بانیان و روحانیون مساجد استان بوشهر اظهار داشت: فعالیت مبلغان در عرصه‌های تحقیق، پژوهش و فضای سایبری از طریق راه‌اندازی وبلاگ‌های فرهنگی با محتوا و مضامین معنوی و جذاب یک ضرورت انکارناپذیر است.

موسوی‌نیا ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان سنت حسنه اعتکاف در استان که همگی از اهالی مسجد هستند گفت: در این محفل به جز پاسداشت روز جهانی مساجد از فعالان عرصه اعتکاف که یاوران اصلی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در برگزاری این سنت حسنه بودند و همچنین از ائمه جماعات مساجد، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد به خاطر یک ماه مجاهدت و تبلیغ دین خدا تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به سالروز فاجعه به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی افزود: این رژیم جعلی با این اقدام ماهیت شیطانی خویش را بیش از پیش آشکار کرد و باعث اتحاد دنیای اسلام در مقابله با این رژیم ستمگر شد.

وی اظهار داشت: پروسه آموزش در آموزه‌های اسلامی به عنوان یک امر دو طرفه تعریف شده است و مبلغان در ایام تبلیغ در منابر ضمن آموزش احکام اسلامی و مسائل روز به مردم باید مطالب آموزنده و مفید را از مردم فرا بگیرند.

موسوی‌نیا با اشاره به برگزاری چهار دوره آموزشی از طرف اداره‌ کل تبلیغات اسلامی برای مبلغان، مبلغات، ائمه جماعات و مداحان، هدایت، حمایت، نظارت و تغذیه فکری گروه‌های هدف را از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با توجه به لزوم روحانی محور بودن تمام مراسم برگزار شده در سطح مساجد به اهتمام اداره کل در رفع نیاز مساجد استان به روحانی تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی بر ضرورت تلاش مبلغین در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات مقام عظمای ولایت در این زمینه در بین آحاد جامعه تاکید کرد.

موسوی‌نیا اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس دنیای کنونی و تقابل تمام عیار حق و باطل در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی، مانند تحولاتی که امروز در سوریه می‌گذرد، برنامه‌ریزی مبلغان در عرصه روشنگری در بحث بیداری اسلامی و ضرورت پرداختن ریشه‌ای به این مقوله به عنوان یکی از طرح‌های برجسته ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به ضرورت بصیرت‌افزائی در میان همه اقشار مختلف جامعه نقش مبلغان در تشریح ابعاد مختلف بصیرت منطبق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در راستای خنثی کردن اثرات احتمالی تحریم‌ها را ممتاز ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم سپاه پاسداران در عرصه‌های فرهنگی در مورد کسانی که می‌گویند سپاه پاسداران یک نهاد نظامی است و وظیفه حراست از مرزها را بر عهده دارد و نباید در مساجد و سایر عرصه‌ها حضور داشته باشد، اضافه کرد: به احتمال قوی این دوستان یا هیچ‌گونه اطلاعی از منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ندارند و یا می‌دانند و مغرضانه قضاوت می‌کنند.

موسوی‌نیا ادامه داد: هنگامی که سپاه پاسداران وارد عرصه فرهنگی می‌شود در واقع با تهاجم فرهنگی مبارزه می‌کند و منحرفین و فتنه‌گران باید از این حضور فعال، قاطع و سازنده سپاه پاسداران در صحنه‌های فرهنگی دق کنند و بمیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به این حضور گسترده سپاه در صحنه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی آن در علم‌افزائی و ارتقای سطح اگاهی جامعه افتخار می‌کند و مساجد ضمن داشتن هیئت امناء فعال و روحانی محور بودن، باید پایگاه‌های مقاومت هم داشته باشند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول