اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

بیان واقعیت خارج از چارچوب سیاسی، گذر از خطوط قرمز است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: رسالت مطبوعات فقط تیتر خبری نیست، بلکه صداقت و جهت‌دهی مثبت به افکار عمومی نیز بوده و بیان واقعیت به طور شفاف در خارج از چارچوب سیاسی، گذر از خطوط قرمزهاست.

بیان واقعیت خارج از چارچوب سیاسی، گذر از خطوط قرمز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک در گردهمایی اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، رسانه‌ها را یکی ابزارهای قدرت برشمرد و اظهار کرد: امروزه نقش هدایت‌گری و قدرت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه مطبوعات باید مبنای ارزشی داشته باشد، افزود: چنانچه رسانه‌ای فاقد ارزش باشد، موجب انحراف فکری می‌شود و این در حالی است که رسالت رسانه‌ها و مطبوعات ایجاد بستری از ارزش‌های الهی و انسانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فطرت انسان حق‌خواه است، تصریح کرد: کسی که رسانه‌ها را به دست می‌گیرد به یک قدرت تعمیق در معارف و نیز ارزشی دست یافته است.

وی ادامه داد: قدرت مهم سیاسی نیز برعهده مطبوعات است و این امر به ارزش دینی و اسلامی بستگی دارد.

سالک اضافه کرد: مطبوعات باید موانع راه حق را تحلیل کنند، اما نباید در این راه، غبار آلوده کننده را به جای شفافیت مطبوعات در بیان حقایق طرح کنند.

وی افزود: بی‌تردید بیان واقعیت به طور شفاف در خارج از چارچوب سیاسی، گذر از خطوط قرمز بوده و در عین حال تعیین کننده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مستندسازی اخبار و اطلاعات برای مردم با بصیرت، نقش نخست را بازی می‌کند و نمی‌توان خبری را براساس گفتمان غیر مستند ارائه داد، چرا که قدرت جذب نیروی ارزشی مطبوعات پایین می‌آید.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به موقع در اخبار کشور بسیار اهمیت دارد، چرا که در مواردی هم‌چون ارائه آمار کالاها تنوع زیادی وجود دارد و احتمال اشتباه نیز هست.

سالک گفت: رسالت مطبوعات فقط تیتر خبری نیست، بلکه جهت‌دهی و خط‌دهی مثبت و صداقت نیز هست.

وی گفت: مطبوعات براساس سیاست نظام جامعه در ابعاد مختلف رشد می‌کنند و این موضوع ناپیوسته است و نیازسنجی افکار مردم با آسیب‌شناسی را می‌طلبد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مطبوعات رسالت مهم طرح نقاط ضعف و دغدغه جامعه را برعهده دارند، البته در حالی که به جای طرح انتقاد جنبه مچ‌گیری نداشته باشد.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول