اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

14 درصد صنایع استان فارس مربوط به کشاروزی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: 14 درصد از صنایع استان را تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد.

14 درصد صنایع استان فارس مربوط به کشاروزی است

غفار صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مزیت این استان در صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، وجود آب و هوایی مساعد در محدوده جغرافیایی فارس و اتفاقات و مزیت‌های نسبی در زمینه فرآورده‌های باغی، زارعی و دامی به عنوان مواد اولیه صنایع غذایی و تبدیلی است.

وی خاطرنشان کرد: استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نظیر گندم، ذرت، دانه‌های روغنی، خرما، مرکبات، انجیر و چغندرقند، در تولید ملی، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های مهمی در زمینه تولید فرآورده‌های لبنی و گوشتی انجام شده است که بخش مهمی از نیاز کشور و نیز خارج از کشور را تامین می‌کند.

صفری در مورد صنایع برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات در استان فارس گفت: استقرار کارخانجات بزرگ در این بخش نظیر صنایع الکترونیک، صنایع قطعات و نیروترانس که به آخرین فناوری‌های روز در زمینه ساخت، مونتاژ و تست قطعات الکترونیکی مجهز هستند در کنار بیش از 150 واحد تولیدی فعال در زمینه برق و الکترونیک از مزیت‌های استان فارس است.

وی اضافه کرد: وجود ذخایر غنی سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ نمک، خاک نسوز و مواد معدنی ارزشمند و کمیاب در این استان نظیر کرومیت، کبالت، مس، سرب، روی و باریت که قابلیت ایجاد صنایع فرآوری را فراهم ساخته و نیز وجود کارخانجات و طرح‌های در دست احداث سیمان، استان فارس را به یکی از استان‌های مهم کشور در صنایع معدنی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول