اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

غمگسازی از زلزله‌زده‌ها همت والای انسانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل با صدور پیامی گفت:‌ غمگساری از زلزله‌زده‌های استان آذربایجان شرقی همت والای انسانی است که تاکنون به شایستگی به نمایش گذاشته شده است.

غمگسازی از زلزله‌زده‌ها همت والای انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز با صدور پیامی وقوع زلزله مهیب در شهرهای آذربایجان شرقی را به امت اسلامی و درگذشت هموطنانمان را تسلیت گفت و از اهتمام ویژه و جدی بخش دولتی و غیر‌دولتی استان در کمک به زلزله‌زدگان و حضور به موقع در مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد.

وی در این پیام آورده است: غمگساری مردم ما در این حادثه تاسف‌بار تحسین برانگیز است چرا که آنها در کنار مجموعه‌های دولتی و همت نظام اسلامی عزم جدی به کار گرفته‌اند تا در اولین فرصت و قبل از ورود زمستان منازل جدیدی را برای آنها احداث کرده تا در سرمای جانسوز منطقه زلزله‌زدگان دچار مشکلات و دغدغه‌هایی نشوند.

امام جمعه اردبیل در پیام خود خاطرنشان کرده است: همه این اقدامات نشان دهنده عطوفت انسانی و همنوع دوستی هموطنانمان است و در هیچ زلزله‌ای که در سال‌های اخیر در این کشور روی داده است اینگونه حرکت جمعی و همبستگی گروهی را در مدد‌رسانی آسیب‌دیدگان شاهد نبودیم.

عاملی در بخشی از این پیام آورده است: کشورهای غیر‌مسلمان باید از این حرکت‌های انسانی و اسلامی عبرت بگیرند چراکه مردم ما در کمک و یاری رساندن به آسیب‌دیدگان و محرومان شعور اسلامی و انسانی و احساس جمعی خود را به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پیام خود تصریح کرده است: دغدغه حل مشکلات امت اسلامی را برگردن گرفتن یک روحیه اسلامی و انسانی می‌خواهد به طوری که در روایات و احادیث ما نیز آمده است اگر در جامعه احساس مسئولیت بوده و نگاه مهربانانه و عاطفی حاکم باشد کارها بهتر پیش رفته و مسلمان و شیعه در کنار هم می‌توانیم زندگی سعادت‌بخشی داشته باشیم به طوری که نبی مکرم اسلام نیز بارها گفته است " هر کس راحتی امت من را فراهم آورد خدا در قیامت راحتی او را زمینه‌ساز می‌شود و هر کس برای امت‌ام سختی به وجود آورد در قیامت سختی می‌بیند ".

عاملی در این پیام بزرگترین سرمایه و فخر امت اسلامی را داشتن روحیه غمگساری اعلام کرد و بیان داشت: اگر صحنه‌های کمک مردم به زلزله‌زدگان و دستگیری از آنها به فیلمی تبدیل شود بسیاری از حقایق را بازگو خواهد کرد و دنیا خواهد فهمید که به جای شیوه غرض‌ورزی باید سلوک انسان دوستانه را مرام خود قرار دهد.

در بخشی از این پیام امام جمعه اردبیل از اهالی مشگین‌شهر و همت والای فعالان بخش غیر‌دولتی و عمومی در راه‌اندازی کاروان کمک به زلزله‌زدگان قدردانی کرد و از امت حزب‌الله خواست سخاوتمندانه در این حوزه ورود پیدا کنند تا شریک درد و آلام دیگران بوده و با احساس مسئولیت نسبت به حل مشکلات گام بردارند.

عاملی در پیام خود آورده است: ماه رمضان بهترین فرصت برای همنوع دوستی و سرپرستی ایتام آل محمد و امت مرحومه است که می‌توان امید و عاطفه و مهر و محبت را به سرعت رونق داده و خلا‌ها و کمبودها را در این زمینه برطرف کرد.

وی با قدردانی از همت مسئولان نیز در یاری زلزله‌زدگان افزوده است:‌ در زلزله اردبیل نیز علاوه بر کمک و یاری سایر هموطنان همت عالی دولت را نیز شاهد بودیم که بخشش بدهی بانکی زلزله‌زدگان از با اهمیت‌ترین اقدامات بوده است که انتظار می‌رود در زلزله‌ اخیر نیز این همت والا شایسته و مطلوب به تصویر کشیده شود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در بخش پایانی پیام خود آورده است: پرورش عواطف در سایه اعتقادات دینی در این سرزمین بی‌نظیر است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول