اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود ثبات اقتصادی در کشور انجام گرفت

طراحی نرم‌افزاری ایده‌های پژوهشی به جای صنعتی کردن پژوهش‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شعله‌آرا شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، گفت: طراحی نرم‌افزاری ایده‌های پژوهشی به جای صنعتی کردن پژوهش‌ها صرفه اقتصادی به دنبال دارد.

طراحی نرم‌افزاری ایده‌های پژوهشی به جای صنعتی کردن پژوهش‌ها

مجتبی رادفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: بیشتر مخترعان طرح‌های پژوهشی‌ خود را پس از چند سال بررسی، ارزیابی تولیدات آن و برآورد هزینه به مرحله صنعتی می‌رسانند.  

وی افزود: طراحی نرم‌افزاری ایده‌های پژوهشی ضمن صرفه اقتصادی که به دنبال دارد با گروهی از نیروی انسانی، قیمت تمام شده که برای یک مخترع به بار می‌آورد بیش از تولید صنعتی آن است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شعله آرا شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: در حال حاضر چهار نرم‌افزار پالایشگاهی طراحی شده که 25 پالایشگاه ایران خریدار آن هستند و نخستین کتاب الکترونیک از مجموعه کتب اول دبستان تا دبیرستان طراحی شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پنج ایده پژوهشی دیگر برای تبدیل به طرح‌های نرم‌افزاری در دست بررسی است.

رادفرد وجود شرکت‌های دانش‌بنیان را برای جامعه علمی هر کشوری لازم و ضروری خواند و ادامه داد: در صورت حمایت‌های مالی قوی از این شرکت‌های و ایده‌ مخترعان این شرکت‌ها نتایج و سوددهی بالایی به کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شعله‌آرا شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اظهار اینکه اگر بپذیریم از 100 ایده پژوهشی حتی دو تا سه طرح سوددهی و ارزآوری خوب برای کشور می‌شود، ریسک سرمایه‌گذاری برای 100 ایده قابل قبول است و تاکید کرد: دولت باید بازار فروش تولیدات داخل را در کشور فراهم کند.

وی گفت: بستن درب‌های کشور بر روی واردات کالاهایی که نمونه ایرانی دارد در کوتاه‌مدت جواب‌گو نیست و تنها بازار قاچاق را در کشور وسیع‌تر می‌کند.

رادفرد افزود: در صورتی که از ورود کالاهای خارجی به کشور در درازمدت جلوگیری شود می‌توان به ساماندهی بازار داخلی امیدوار شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول