اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عالمان دین در زمینه هدایت بشریت مسئول هستند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عالمان دینی به عنوان وارثان انبیا وظیفه دارند کشتی بشریت را تا رسیدن به ساحل مقصود هدایت کرده و از تلاش در راه اهداف انبیا خسته نشوند.

عالمان دین در زمینه هدایت بشریت مسئول هستند

آیت‌الله محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش‌آفرینی حوزه و دانشگاه در تحولات جهانی اظهار داشت: در زمینه قدر‌تمندان و صاحبان زر و زور در برابر جبهه حق موضع داشته و تلاش می‌کردند در مسیر حق مانع ایجاد کنند.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی با داشتن زر و زور و با قدرت رسانه‌های خود سعی می‌کند مانع بیداری مردم در سراسر دنیا شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بردگی که امروز استکبار برای ملت‌های جهان رقم زده هر چند از لحاظ ظاهری با بردگی رسمی متفاوت است اما همان ماهیت را دارد.

وی ابراز داشت: در طول تاریخ این جدال حق و باطل وجود داشته و قدرت‌هایی بوده‌اند که مسیر حق را با تمام توان مسدود می‌کردند اما امروز به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی این مبارزه حق و باطل جلوه دیگری پیدا کرده است.

عبداللهی عنوان داشت: امروز استکبار نسبت به دیگر برهه‌های زمانی از ابزار بیشتری برخوردار است و ماهواره‌ها، رسانه‌ها و ثروت‌های فوق‌العاده موجب شده ایستادگی در برابر این جبهه با تفکر مادی غیر ممکن به نظر برسد.

وی افزود: در طول تاریخ منادیان حق، خواص و انسان‌های متعهد که انبیاء الهی در رأس آن قرار داشتند، پیوسته مسئولیت داشته‌اند، تا مردم را از چنگال ستم زورگویان نجات دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این رابطه نقش اصلی را انبیاء الهی داشته‌اند و در زمانی که آنها در جامعه نباشند نیز اولیای الهی و عالمان دین این وظیفه را به دوش می‌کشند.

وی گفت: در واقع عالمان دینی به عنوان وارثان انبیا وظیفه دارند کشتی بشریت را تا رسیدن به ساحل مقصود هدایت کرده و از تلاش در راه اهداف انبیا خسته نشوند.

عبداللهی یادآور شد: مقام معظم رهبری در زمینه نقش منادیان دین به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تکیه کردند که هر دوی این عرصه‌ها، در واقع مجالی برای مدیریت بر اذهان و افکار است.

وی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه در طول دوران تشیع این بار را به دوش کشیده‌اند، خصوصاً حوزه علمیه قم که مادر انقلاب اسلامی بوده و در این زمینه نقش‌آفرینی شایسته‌ای داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پس از انقلاب اسلامی نیز حوزه علمیه قم رسالت اصلی خود را آگاهی‌بخشی در برابر حرکت‌های استکبار جهانی دانسته و در فضای بین‌الملل نورافشانی کرده است.

وی اظهار کرد: با اینکه استکبار جهانی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغی برخوردار است، اما از آنجا که فطرت انسان‌ها بر اساس حق و حقیقت شکل گرفته، انقلاب اسلامی در این مدت توانسته بیدارگری‌های شایسته‌ای در رابطه با عملکرد استکبار انجام دهد.

عبداللهی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم این بیداری‌ها نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سراسر دنیا تأثیر خود را گذاشته و موجب بیداری ملت‌ها شده است.

وی با اشاره به لزوم به روز بودن حوزه‌های علمیه برای ایمن ماندن در آسیب‌ها اضافه کرد: حوزه‌های علمیه باید به نقشه‌های استکباری آشنا بوده و شرایط و برنامه‌های دراز مدت دشمن را مورد توجه قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید در جریان ریز اتفاقات مهم جهانی بوده و از وضعیت و نقشه‌های دشمن آگاهی داشته باشند.

وی گفت: اگر استکبار امروز از لحاظ ثروت و قدرت مادی بهترین جایگاه را دارد، ما نیز سرمایه‌های ارزشمندی در زمینه معنویت و پشتوانه فکری داریم.

عبداللهی ابراز داشت: سرمایه‌های عظیم معنوی و منبع فرهنگ دینی که در کشور ما وجود دارد، در ارتباط با فطرت انسان‌ها می‌تواند بر سرمایه‌ها و ابزارهای مادی حاکم ‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول