اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

کارگران نباید قراردادهای سفید را امضا کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه کارگران نباید قراردادهای سفید را امضا کنند، گفت: مقصر مشکلات «قراردادهای سفید امضا» کارگری است که تن به امضا می‌دهد.

کارگران نباید قراردادهای سفید را امضا کنند

مسعود اقلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بحث تعدیل قانون کار و با بیان اینکه در حال حاضر این قانون مسیر قانونی خود را طی می‌کند، اظهار کرد: این طرح را وزارتخانه به مجلس ارائه کرده و بر این اساس نیز در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی و پیگیری است.

وی با بیان اینکه در راستای قانون کار جدید پیشنهادات بررسی و اگر نیاز باشد اصلاحاتی بر پیشنهادات انجام می‌شود، اضافه کرد: در نهایت این قانون برای پیگیری به صحن علنی مجلس برده می‌شود و باید منتظر نتیجه بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه قانون کار برای همه حکم الزام دارد و تا زمانی که قانون است و تغییر نکرده باید انجام شود، تصریح کرد: اگر کسی به مفاد یا مواردی از این قانون انتقادی دارد تا زمانی که اصلاح نشده باید مجری آن باشد.

وی یادآور شد: کسی نمی‌تواند انتقاد به قانون کند و آن را اجرایی نکند بلکه تا زمانی که مفاد آن تغییری نکرده، باید انتقادات خود را در سیر خاص آن پیگیری کند.

اقلامی با بیان اینکه پیشنهادات در مورد قانون کار در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود، عنوان کرد: زمانی که مصوب و نهایی شد اگر اصلاحاتی نیاز باشد انجام خواهد شد اما به خودی خود تا زمانی که حکم قانون دارد برای همه لازم‌الاجرا است.

وی ضمن امتناع از پاسخ به سئوال میزان عقد قراردادهای سفید امضا در استان همدان و با بیان اینکه "من مسئله بود و نبود قراردادهای سفید امضا را مطرح نمی‌کنم،" گفت: نظارت بر عقد قراردادها انجام می‌شود و هرکس قرارداد سفید امضا دارد، ارائه می‌کند تا در مراجع حل اختلاف پیگیری ‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به تعداد موارد مشاهده شده در نظارت بر قراردادهای همدان از نظر سفید امضا بودن نیز با بیان اینکه مقصر کسی است که به امضای این قراردادها تن می‌دهد، یادآور شد: اگر کارگری روی قراردادش بحثی دارد می‌تواند با مراجعه به مراجع حل اختلاف ما از حضور مشاوران آماده پاسخگویی بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به شکایات کارگران ما شورای سازش داریم که موارد را پیگیری می‌کنند و مراجع حل اختلاف اداره کار نیز به همه مسائل اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی رسیدگی می‌کنند.

اقلامی با بیان اینکه قرارداد زمانی قانونی است که طبق قانون کار منعقد شده باشد و هیچ قراردادی تا زمانی که منطبق با قانون کار نباشد از دیدگاه ما قرارداد محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: هیچ آماری به آن صورت از قراردادهای سفید امضا در همدان نداریم اما قراردادهایی که منطبق با قانون نباشد از جمله در زمینه حداقل دستمزد و بیمه در مراجع ما رسیدگی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود در پاسخ به سئوال تعداد آمار تعهد اشتغال استان همدان در سال جاری نیز گفت: تعهدی که برای استان در نظر گرفته شده ابلاغ شده و در جلسات کارگروه اشتغال پیگیری و به اطلاع دستگاه‌های مختلف نیز رسیده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول