اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ادامه کمک‌های مردم اردبیل به زلزله‌زدگان اهر

30 درصد ذخایر خونی اردبیل به زلزله‌زدگان اهدا شد

خبرگزاری فارس: در ادامه کمک‌های مردم اردبیل به زلزله‌زدگان اهر، ورزقان و هریس، 30 درصد ذخایر خونی این استان به زلزله‌زدگان اهدا شد.

30 درصد ذخایر خونی اردبیل به زلزله‌زدگان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل عصر امروز به هنگام ارسال کمک‌های خونی به آسیب‌دیدگان زلزله شمال‌غرب کشور اظهار داشت: 70 واحد خون از این استان تاکنون ارسال شده و ما آمادگی داریم در صورت نیاز بیشتر از این میزان را نیز به انتقال خون آذربایجان‌شرقی ارسال کنیم.

فرامرز درگاهی از آمادگی کامل پایگاه انتقال خون استان برای تأمین خون مورد نیاز آسیب‌دیدگان خبر داد و تصریح کرد: اهالی نیک‌اندیش اردبیل از اولین ساعات وقوع زلزله در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی با حضور در مراکز و پایگاه‌های ما خون خود را اهدا کردند تا آلامی باشد بر درد زلزله‌زدگان و مصدومان نیازمند.

وی خاطرنشان کرد: در تماسی که با پایگاه انتقال خون آذربایجان‌شرقی داشتیم آنها به کمبود نیرو اشاره کرده که در این راستا ما توانستیم نیروهای خودمان را در قالب دو تیم تخصصی و یک پزشک متخصص در این زمینه به محل حادثه اعزام کنیم.

این مسئول با یادآوری این‌که در این تیم تخصصی هفت نفره سعی می‌شود در خون‌گیری و تهیه و ارسال فرآورده‌های خونی مؤثر عمل کنند، اضافه کرد: کمبود خونی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده ولی همچنان پایگاه‌های ما به ویژه پایگاه مشگین‌شهر در آمادگی کامل به سر می‌برد تا در صورت نیاز به تأمین خون و فرآورده‌های آن اقدام کند.

درگاهی با اعلام این‌که در دو شیفت بعد از افطار تا یک بامداد و همچنین وقت اداری پرسنل زحمتکش ما در خدمت هموطنان هستند، بیان کرد: با توجه به این‌که استان‌های دیگر نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند به نظر می‌رسد مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد.

100 واحد مسکونی در مشگین‌شهر خسارت دیده‌اند

به گزارش فارس، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز از وارد آمدن خسارات بر اثر زمین لرزه اخیر به 100 واحد مسکونی واقع در روستاهای مشگین‌شهر خبر داد.

فضایل عزیزی ادامه داد: تنها 10 درصد این واحدهای آسیب‌دیده در شهرها واقع شده و بقیه در مناطق روستایی هستند که کار امدادرسانی به آنها در همان ساعات اولیه انجام شده است.

وی بیان کرد: امدادگران این شهرستان از اولین ساعات وقوع زلزله در شهرستان اهر حضور داشته و به عنوان پیشگام سایر نیروها امدادرسانی را انجام می‌دهند.

مشگین‌شهری‌ها شب را در بوستان‌ها و پارک‌ها سپری می‌کنند

عزیزی همچنین به ترس و واهمه ایجاد شده در بین شهروندان مشگین‌شهر به دنبال زلزله اخیر اشاره کرد و گفت:‌ برای دومین شب متوالی اهالی این شهرستان در بیرون از خانه و محیط‌های سرپوشیده شب را به صبح رساندند به طوری که پس لرزه‌های زلزله اخیر مردم این منطقه را به وحشت انداخته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهروندان باید واقعیت‌ها را قبول کرده و از شایعاتی که درست می‌شود، پرهیز کرده و نسبت به آنها بی‌توجه باشند.

در این شهرستان شایعه شده است که زلزله مهیبی در هفته جاری رخ می‌دهد که این شایعه سبب شده تا مردم مشگین‌شهر بسیاری از ایام و ساعات خود را در بیرون از منزل سپری کنند.

اما جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز با اعزام 200 نیروی امدادی به منطقه زلزله‌زده اهر و ورزقان کار امدادرسانی را در اولویت قرار داده است.

بازگشت دایی از مناطق زلزله‌زده اهر

علی دایی سرمربی تیم راه‌آهن اردبیل که تیمش در اردوی آمادگی سرعین به سر می‌برد از مناطق زلزله‌زده اهر و ورزقان بازدید و با هموطنانمان در این مناطق ابراز همدردی کرد.

اسطوره فوتبال ایران و جهان با دلجویی از حادثه‌دیدگان افزود: زلزله‌زدگان برادران و خواهران ما هستند و ما وظیفه داریم در سخت‌ترین شرایط تسکین‌بخش و همراه آلام آنها باشیم.

دایی همچنین از ارایه کمک به زلزله‌زدگان خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی کمک‌های نقدی و جنسی در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول