اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هلال احمر آذربایجان‌غربی اعلام کرد

آمادگی آذربایجان‌غربی برای اعزام نیروی کمکی به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: هلال احمر آذربایجان‌غربی برای اعزام نیروی کمکی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اعلام آمادگی کامل کرد.‌

آمادگی آذربایجان‌غربی برای اعزام نیروی کمکی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، براساس اعلام جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی تیم‌های تخصصی شهرستان‌‌های جمعیت هلال احمر استان از اولین دقایق بروز این زمین لرزه به منطقه اعزام شدند.

تیم‌های جستجو و نجات در آوار و اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی، سلماس، ماکو، نقده، بوکان و سردشت پس از اطلاع از این حادثه برای اعزام به مناطق زلزله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زده آذربایجان‌شرقی آماده شدند. همچنین 18 نفر از اعضای تیم BHCU شامل متخصصان و گروه‌های درمان اضطراری استان آذربایجان‌غربی آماده اعزام به منطقه زلزله‌زده در شهرستان‌های اهر و ورزقان هستند.

بر اساس این گزارش همه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده‌باش درآمده و در اولین ساعات پس از زلزله با هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور سه دستگاه آمبولانس امدادی و دو دستگاه مینی‌بوس به همراه 55 امدادگر تخصصی، دستگاه‌های زنده‌یاب و تیم سگ‌های جستجوگر به شهرستان‌های آسیب‌دیده اعزام شد.

اعزام یک کاروان پزشکی مجهز به مناطق زلزله‌زده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: یک کاروان پزشکی مجهز از این استان برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به منطقه زلزله‌زده شهرستان اهر در استان آذربایجان‌شرقی اعزام شد. 

ایرج محبی افزود: این کاروان شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 35 دستگاه آمبولانس همراه با 75 کادر پزشکی، پیراپزشکی، پرستار و دیگر کادرهای درمان است که یک ساعت و سی دقیقه پس از وقوع حادثه به منطقه اعزام شد.

وی اضافه کرد: همراه با کادر پزشکی اعزامی، علاوه بر پزشکان عمومی، هشت پزشک متخصص اعم از بیهوشی، جراح عمومی، ارتوپد، جراح مغز و اعصاب همراه با لوازم و تجهیزات کامل پزشکی مورد نیاز به منطقه اعزام شده‌اند.

محبی گفت: علاوه بر کاروان تجهیزات و امکانات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی، پنج دستگاه آمبولانس از طرف سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و دو دستگاه آمبولانس نیز از طرف لشکر 64 ارومیه برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به منطقه زلزله‌‌زده رهسپار شده‌اند.

وی با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی برای ارسال امکانات و تجهیزات پزشکی بیشتر به منطقه، افزود: امکانات زیادی اعم از تجهیزات پزشکی، پزشک و کادرهای درمانی آماده شده‌اند که در صورت اعلام نیاز به منطقه اعزام خواهند شد.

زلزله تلفاتی در آذربایجان‌غربی نداشت/ آرامش در تمام شهرها برقرار است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: چهار زمین‌لرزه عصر روز شنبه در ارومیه در هیچ نقطه از استان تلفات جانی و مالی

درپی نداشت.

محبوب زارع با بیان اینکه ستاد بحران استان کاملا به صورت آماده‌باش در آمده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله از شهرهای استان آذربایجان‌غربی و مرکز استان ارومیه با وجود چهار زمین لرزه نسبتا شدید هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مالی در استان واصل نشده است.

وی با دعوت مردم استان به آرامش و رعایت نکات ایمنی، گفت: در حال حاضر مسئولان استان آذربایجان‌غربی در حال آماده‌باش جهت امدادرسانی به مصدومان زلزله استان همسایه آذربایجان‌شرقی هستند.

زارع با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی از اولین دقایق وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی به حالت آماد‌ه‌باش درآمده است اظهار داشت: برای کمک رسانی به مصدومان و بازماندگان این حادثه 136 نیروی امدادی به همراه هشت پزشک متخصص و 52 اکیپ اورژانس از استان به آذربایجان‌شرقی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به حضور اعضای مدیریت بحران استان شنبه شب در مناطق زلزله‌زده افزود: این استان با آمادگی کامل در حال امدادرسانی و حمایت از بازماندگان این حادثه است.

زارع به تاثیرات بروز این زلزله در استان آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: هر چند وقوع این زمین لرزه‌ها در استان موجب ترس و دلهره مردم شد ولی هیچ تلفات جانی و مالی تاکنون از هیچ نقطه از استان در خصوص این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به اعلام آماده‌باش تمام کارگروه‌های مدیریت بحران در شهرهای آذربایجان‌غربی گفت: امکانات زیادی اعم از تجهیزات پزشکی و پزشک و کادرهای درمانی این استان آماده شده‌اند که در صورت اعلام نیاز به منطقه اعزام خواهند شد.

وی با تکذیب پذیرش مصدومان زمین‌لرزه آذربایجان‌شرقی در بیمارستان‌های ارومیه یا شهرهای استان اظهار داشت: بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی جوابگوی تمام مصدومان بوده و هیچ مصدومی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی پذیرش نشده است.

مرکز زمین‌لرزه‌ای که ساعت 16 و 53 دقیقه اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی را تکان داد، در شهرستان اهر آذربایجان‌شرقی ثبت شده که قدرت آن 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده است. دو زلزله در آذربایجان‌شرقی به بزرگی 6.2 و شش ریشتر در شهرستان‌های اهر و ورزقان رخ داد. زمین‌لرزه اول در ساعت  16:53 دقیقه به بزرگی 6.2 ریشتر به عمق 10 متر در شهرستان اهر و زمین‌لرزه دوم ساعت 17:04 به بزرگی شش ریشتر و به عمق 10 متر رخ داده است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول