اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

ارسال کمک‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از ارسال کمک‌های امدادی و اقلام مورد نیاز مصرفی به مناطق آسیب دیده استان آذربایجان شرقی خبر داد.

ارسال کمک‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

خلیل‌الله سائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی گفت: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری در شهرستان اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی امدادگران تیم ایثار استان قم به کمک آسیب دیدگان مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: پس از دریافت خبر وقوع این حادثه در استان آذربایجان شرقی، جمعیت هلال احمر استان قم با تشکیل جلسه شورای معاونین به منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به حالت آماده‌باش درآمد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: تمام انبارهای امدادی استان در راستای رفع نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش است و پنج دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه خودروی کمک‌دار به این مناطق اعزام شدند.

سائلی از اعزام دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس به این مناطق خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام نیاز سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور پنج دستگاه کامیون و تریلر حامل اقلام امدادی از جمله هشت هزار بسته مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز آسیب‌دیدگان از جمله چهار هزار قالب صابون و چهار هزار قوطی پودر رختشویی برای استفاده زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی فرستاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به نیازسنجی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان بیان کرد: روز گذشته 600 قوطی روغن و 100 عدد کیسه حمل جسد نیز به همراه دیگر ملزومات به استان آذربایجان شرقی ارسال شد.

سائلی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به نیاز زلزله‌زدگان به چادر و مواد غذایی سه تن روغن، سه تن قند و شکر و 10 هزار قوطی کنسرو ماهی آماده شده و در حال ارسال به مناطق زلزله‌زده است.

سائلی در پایان گفت: یک تیم امدادی نیز به همراه اقلام ارسالی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است و در تلاش هستیم تا یک تیم امدادی دیگر به همراه لوازم اولیه به این مناطق اعزام کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول