اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تلاش هاآرتص برای به چالش کشیدن برآورد اطلاعات ملی آمریکا درباره ایران

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی برای چندمین بار مدعی شد که ایران پیشرفت‌های مهمی در جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای داشته است.

تلاش هاآرتص برای به چالش کشیدن برآورد اطلاعات ملی آمریکا درباره ایران

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" با انتشار گزارشی یکبار دیگر مدعی شد که ایران در جهت ساخت سلاح هسته‌ای به پیشرفت‌های اساسی دست یافته است.

این روزنامه این ادعا را به نقل از یکی از مقامات صهیونیست که خواسته نام وی فاش نشود، مطرح کرده است. بنا بر این ادعا، ایران پیشرفت‌هایی مهم در جهت ساخت قطعات لازم برای تولید یک کلاهک هسته‌ای دست یافته است.

این مقام ناشناس اسرائیلی در مصاحبه با هاآرتص عنوان کرده است که اسرائیل، آمریکا و دیگر کشورهای غربی به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد فعالیت‌های ایران در مرحله "گروه تسلیحات" (که مرحله پایانی در مسیر دست‌یابی به سلاح هسته‌ای به شمار می‌رود) بسیار جلوتر از آن چیزی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آن اطلاع دارد.

هاآرتص مدعی شده است که این اطلاعات در لحظات پایانی به گزارش برآورد اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران افزوده شده و نهایتا این گزارش به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شده است.

این مقام صهیونیست همچنین عنوان کرده است که این پیشرفت در زمینه مجهز کردن موشک شهاب 3 به کلاهک هسته‌ای انجام گرفته است. این موشک با برد 1500 کیلومتر قادر است هر منطقه‌ای در اسرائیل را هدف قرار دهد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که، "تامی ویتور" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اواخر هفته گذشته ادعاهای مطرح شده در زمینه نزدیک بودن ایران به دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده بود.

به نوشته هاآرتص،‌ دولت اوباما قرار است این هفته مذاکراتی را در زمینه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد. بر این اساس "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه در امور سیاسی آمریکا قرار است این هفته ضمن سفر به مسکو، پکن و لندن گفت‌وگوهایی را با هدف گره‌گشایی از مذاکرات هسته‌ای ایران با مقامات این کشورها انجام دهد.

این روزنامه هفته گذشته نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده بود که با واکنش‌های زیادی روبرو شد و نهایتا سخنگوی کاخ سفید نیز به تکذیب این ادعا پرداخت.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول