اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

واکنش کاخ سفید به برآورد اطلاعاتی اخیر آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برآورد اطلاعاتی اخیر آمریکا مدعی شد واشنگتن اطلاعات دقیقی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد.

واکنش کاخ سفید به برآورد اطلاعاتی اخیر آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: ما "چشمانی" داخل تاسیسات هسته‌ای ایران داریم و در زمان خود متوجه خواهیم شد آیا تهران قصد عبور از آستانه برگشت‌ناپذیر و تولید تسلیحات هسته‌ای را دارد یا خیر و اینکه چه زمانی برای این موضوع اقدام می‌کند.

در واقع، کارنی در واکنش به برآورد اطلاعاتی اخیر در آمریکا مبنی بر اینکه "تهدید ایران تبدیل به نگرانی فزاینده شده"، گفت: رئیس جمهور اوباما به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای پایبند است.

وی افزود: ما حرکت بین‌المللی برای افزایش تحریم‌ها را بر عهده داریم آنهم تحریم‌هایی که رئیس جمهور ایران آن را سخت‌ترین تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش قلمداد کرده است. کمتر هفته‌ای می‌توان یافت که در آن ما تحریم‌ها را تشدید نکرده‌ باشیم.

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از این کنفرانس خبری با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل درباره مسئله هسته‌ای ایران همکاری می‌کنند، مدعی شد: ما در نگرانی‌های اسرائیل سهیم هستیم به همین علت برای وادار کردن تهران به تغییر رفتارش، این تلاش بی‌سابقه و متمرکز را در پیش گرفته‌ایم.

بر اساس برآورد اطلاعاتی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، ایران در ماه‌های اخیر در زمینه برنامه هسته‌ای خود به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول