اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

کهنه‌سرباز و سرمایه‌دار برجسته رژیم صهیونیستی:

سران اسرائیل در قبال ایران با جان ما بازی می‌کنند/حمله به ایران دیوانگی است

خبرگزاری فارس: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در حالی بارها از حمله به ایران صحبت کرده که مخالفت‌ها با چنین تهدیداتی در خود اسرائیل نیز به اوج رسیده است.

سران اسرائیل در قبال ایران با جان ما بازی می‌کنند/حمله به ایران دیوانگی است

به گزارش فارس روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی به مصاحبه با "کوبی ریختر" یکی از سرمایه‌داران بسیار بانفوذ اسرائیلی پرداخته است. وی پیش از این 20 سال نیز در نیروی هوایی اسرائیل خدمت کرده و هم اکنون در رده سیزدهم ثروتمندان اسرائیلی قرار دارد. این روزنامه وی را فردی با هوش و کاردان دانسته که پیش از این به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز کمک‌های مهمی داشته است.

این روزنامه همچنین در مورد احساس ریختر در رابطه با آینده اسرائیل عنوان کرده است که او نگران است، بسیار نگران، و اینکه او احساس می‌کند موجودیت اسرائیل در خطر قرار دارد.

کهنه سرباز نیروی هوایی اسرائیل عملکرد سران اسرائیل در قبال ایران را بازی با جان اسرائیلی‌ها می‌داند

ریختر در مصاحبه با هاآرتص می‌گوید: تا یکسال پیش من ساکت ماندم. من مطمئن بودم که نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و باراک (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) در حال انجام یک بازی هوشمندانه برای به فکر واداشتن ابرقدرت‌های غربی هستند. فکر می‌کردم که آن‌ها می‌دانند تنها راه مقابله با ایرانی که در تلاش برای حرکت به سمت هسته‌ای شدن است، اعمال تحریم‌های سخت بین‌المللی است. در این تصور بودم که آن‌ها در تلاشند تا با استفاده از تهدید حمله نظامی به ایران، این تحریم‌ها را افزایش دهند. فکر می‌کردم که آن‌ها خوب بازی می‌کنند و در حال دستیابی به نتایج مناسبی هستند.

 

او ادامه می‌دهد: اما در چند ماه گذشته، من صحبت‌های بسیار بسیار نگران‌کننده‌ای از افراد نزدیک به حلقه تصمیم‌گیری شنیده‌ام.

• حمله به ایران دیوانگی است

ریختر در ادامه به احتمال حمله به ایران اشاره کرده و می‌گوید: حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران، دیوانگی است. حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران تهدید نابخردانه‌ای برای موجودیت اسرائیل ایجاد می‌کند، تهدیدی که اسرائیل قادر به مقاومت در برابر آن نخواهد بود. به همین دلیل هم من امروز موافقت کردم تا با شما صحبت کنم. می‌خواهم نسبت به حرکت کاملا غیرعقلانی که می‌تواند اساس بقا اسرائیل را به خطر بیاندازد، هشدار دهم.

در مقابل "آری شویت" مصاحبه‌گر برجسته هاآرتص عنوان می‌کند که تحریم‌ها تاکنون پاسخگو نبوده و آمریکا هم قصد ندارد به ایران حمله کند. وی مدعی می‌شود که ممکن است یک سال دیگر دیر باشد و اسرائیل در میان گزینه حمله به ایران یا ایران مجهز به سلاح هسته‌ای قرار گیرد.

ریختر در ادامه می‌گوید که وی در سال 1981 هم با حمله به عراق مخالف بوده است. او می‌گوید که امروز اشتباه بودن دکترین "بگین" (استوار بر حمله‌های پیش‌دستانه) کاملا مشخص شده است و "اسرائیل نمی‌تواند به سادگی برود و به هر کشور دشمن در خاورمیانه که در آستانه هسته‌ای شدن است، حمله کند".

 

او سپس به مقایسه حمله به ایران با حمله به عراق پرداخته و می‌گوید: یک حمله به ایران بسیار پیچیده‌تر از حمله به عراق خواهد بود. فاصله بسیار بیشتر است، تعداد اهداف بسیار بیشتر است، پدافند این اهداف بسیار بهتر است و عنصر غافلگیری نیز دیگر وجود ندارد.

•  شانس موفقیت حمله اسرائیل به ایران بسیار پایین است

وی در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که شانس موفقیت اسرائیل در این حمله بسیار پایین است، و حتی در صورت موفقیت این حمله نیز برنامه هسته‌ای ایران نهایتا 3 یا 4 سال به تاخیر می‌افتد.

این بازرگان با نفوذ اسرائیلی در ادامه به ابعاد اقتصادی می‌پردازد که حتی یک حمله موفق به ایران می‌تواند برای اسرائیل داشته باشد. او ابتدا استدلال می‌کند که حمله به ایران موجب می‌شود تا تهدید حمله ایران به اسرائیل افزایش یابد که این تهدید در دراز مدت می‌تواند به چالشی در برابر اقتصاد اسرائیل بدل شود.

 

او عنوان می‌کند که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، احتمال حمله ایران به اسرائیل افزایش می‌یابد، و در اینصورت: "ما مجبور به ساخت سیستم‌های بسیار گرانقیمت دفاعی خواهیم بود. اسرائیل قادر به روبرو شدن با چنین هزینه‌ای نخواهد بود. (اسرائیل) باید بین زندگی با تهدیدی که نمی‌تواند از آن دوری کند و هزینه بودجه‌ای که موفقیت اقتصادی‌اش را به خطر می‌اندازد، یکی را انتخاب کند."

• اتحاد و همبستگی اسلامی عاملی بازدارنده در برابر اسرائیل

ریختر پس از 3 دلیلی که در مخالفت خود برای حمله به ایران ارائه داده (شانس پایین موفقیت حمله، افزایش احتمال پاسخ ایران و حمله به اسرائیل، و نهایتا فشار اقتصادی ناشی از ترس از حمله ایران)، دلیل چهارم مخالفت خود را ایجاد شدن "همبستگی و اتحاد اسلامی علیه اسرائیل" عنوان می‌کند.

به گفته وی، حمله اسرائیل به ایران موجب می‌شود تا رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم فتنه‌گر در جهان شناخته شود که به کشوری دیگر حمله کرده است. او می‌افزاید: حمله به ایران نتیجه‌ای دوگانه بر جامعه بین‌الملل خواهد داشت. از یک سو، هجمه علیه تلاش‌های هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند، و از سوی دیگر نگاه به ما به عنوان یک (رژیم) معقول را از بین می‌برد... اما حمله به ایران اثری بسیار جدی در وضعیت منطقه‌ای خواهد داشت.

 

او ادامه می‌دهد: سه ابرقدرت سنی (ترکیه، عربستان سعودی، و مصر) که امروز متحدان مخفی و پشت‌پرده ما در برخود با ایران هستند، قادر به چشم‌پوشی از حرکت وحشیانه‌ای که کفار انجام داده‌اند، نخواهند بود. دوست داشته باشیم یا نه، آن‌ها در جبهه اتحاد اسلامی با ایران و علیه ما قرار خواهند گرفت. این به خصوص زمانی تاثیر مخربی دارد که ترکیه، عربستان و مصر به قدرت‌های هسته‌ای تبدیل شوند... روبرو شدن با 4 کشور اسلامی هسته‌ای که موشک‌های آن‌ها به سمت ما نشانه رفته، بسیار سخت خواهد بود.

• شرط‌بندی وحشتناکی که بقای اسرائیل را به خطر می‌اندازد

به گفته وی: مطرح کردن این سوال که "بمب یا بمباران" (بمب هسته‌ای ایران یا حمله به ایران پیش از دست‌یابی ایران به بمب) گمراه‌کننده است. انتخاب بین هسته‌ای شدنی است که قابل مواجهه است یا هسته‌ای شدنی که قابلیت مواجهه با آن وجود ندارد. در پی حمله به ایران، خاورمیانه هسته‌ای ناپایدار خواهد شد. اسرائیل قادر به روبرو شدن با این (وضعیت) نخواهد بود... و شانس بقا (رژیم صهیونیستی) در دهه‌های آینده شدیدا کاهش خواهد یافت.

او در پایان به سران اسرائیل نسبت به حمله به ایران هشدار داده و می‌گوید: حمله اسرائیل به ایران یک شرط‌بندی خواهد بود. اگر نتانیاهو و باراک تصمیم به انجام این شرط‌بندی وحشتناک بگیرند، بقا اسرائیل را به خطر خواهند انداخت.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول