اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

پیروان مکتب عاشورا زیر بار ظلم نمی‌روند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر تبعیت و پیروی از اهل بیت(ع) در جهان وجود داشت این گونه به مسلمانان عالم ظلم نمی‌شد چون پیروان مکتب عاشورا زیر بار ظلم نمی‌روند.

پیروان مکتب عاشورا زیر بار ظلم نمی‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در روایات نقل شده است شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را شب زنده‌داری و احیا کنید اظهار کرد: امام صادق(ع) در یکی از ماه رمضان‌های عمر خود بیمار بودند اما اصرار فرمودند ایشان را در شب بیست و سوم به مسجد مشرف کنند تا شب قدر را احیا بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در روایت تصریح شده است شب قدر را در دهه سوم ماه مبارک رمضان بجویید خاطر نشان کرد: عده‌ای خدمت پیامبر اکرم(ص) رسیدند و از ایشان درخواست کردند کدام شب از دهه سوم احتمال بیشتری دارد که شب قدر باشد که رسول خدا شب بیست و سوم را نام بردند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پنهان بودن شب قدر بر جذابیت آن می‌افزاید و موجب می‌شود افراد شب‌های بیشتری را عبادت و شب زنده‌داری کنند اضافه کرد: البته به نقل روایات و قرآن هم می‌شود استنباط کرد احتمال بسیار فراوان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر است.

رفیعی با تفسیر آیه 33 سوره انفال و اشاره حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه به این آیه اظهار کرد: حضرت علی(ع) در تفسیر این آیه می‌فرماید تا زمانی که دو عامل در میان قوم شما باشد، شامل مشمول عذاب عمومی و فراگیر خداوند قرار نمی‌گیرید.

وی با تاکید بر اینکه زنده بودن و حضور پیامبر اکرم(ص) در جامعه از عوامل مانع عذاب عمومی است اضافه کرد: عامل دیگری که مانع عذاب عمومی خداوند در جامعه می‌شود، استغفار فراوان از سوی مردم است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شش قوم پیامبران الهی به دلیل نافرمانی خداوند دچار عذاب عمومی شدند خاطر نشان کرد: سنگ باران از آسمان، سیل و طوفان و صاعقه بخشی از عذاب‌های عمومی است که خداوند بر اثر تکذیب پیامبران بر قوم آن‌ها نازل کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) بسیار مورد آزار جاهلان جزیرة العرب قرار گرفت اظهار کرد: اما با این حال خداوند به دلیل زنده بودن پیامبر هیچ عذابی را نازل نکرد.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه برای مانع شدن از عذاب عمومی باید بسیار استغفار کند، چرا که استغفار روح انسان را شفاف و آرامش می‌دهد.

رفیعی با تاکید بر اینکه صدای استغفار در هنگام سحر مورد علاقه خداوند است اظهار کرد: بیدار شدن قبل از اذان صبح بسیار تاکید شده و در روایات از کسانی که نماز خود را در هنگام طلوع آفتاب اقامه می‌کنند با عنوان غافل یاد شده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: صدای موسیقی مبتذل، عربده‌کشی، فحش، ناسزا و توهین به مردم از اصواتی است که مورد نکوهش خداوند قرار گرفته است.

رفیعی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش روحی از عناصر مهم زندگی انسان است تصریح کرد: بیماری‌های روحی از بدترین بیماری‌ها عالم است و خودکشی‌ها از این بیماری‌ها منشأ می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم امنیت روحی موجب فرار از منزل و مانع رشد علمی می‌شود، اضافه کرد: سستی، استرس و افسردگی از عوارض بیماری‌های روحی است.  

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حسادت، سوءظن و کینه‌جویی از عوامل عدم آرامش روحی است تصریح کرد: انسان حسود به طور دائم با خود درگیر است و احساس کمبود می‌کند.

رفیعی با اشاره به اینکه انسان بدگمان نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند خاطر نشان کرد: انسان کینه‌جو نمی‌تواند با دیگران صله رحم داشته باشد و انسان بخیل حس اجتماعی و کمک به دیگران را در وجود خود ندارد.    

وی با تاکید بر اینکه انسان حریص به طور دائم عطش دارد و احساس کمبود می‌کند اضافه کرد: اضطراب از فقر، بیماری، ترس از مرگ و عدم پیش‌بینی صحیح آینده به وجود می‌آید.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه اگر جهان اسلام نهج‌البلاغه و اهل بیت(ع) را می‌پذیرفت، به این صورت مورد خفت و خواری آمریکا و اسرائیل قرار نمی‌گرفت، اظهار کرد: اگر تبعیت و پیروی از اهل بیت(ع) در جهان وجود داشت این گونه به مسلمانان عالم ظلم نمی‌شد چون پیروان مکتب عاشورا زیر بار ظلم نمی‌روند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول