اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سیدان

راه اهل‌بیت (ع) راه عدالت و انسانیت است/ علی (ع) یگانه‌ترین انسان پس از پیامبر است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیدجعفر سیدان گفت: راه اهل‌بیت (ع) راه عدالت، انسانیت، پاکی و طهارت است و باید همه پیرو این مسیر باشیم.

راه اهل‌بیت (ع) راه عدالت و انسانیت است/ علی (ع) یگانه‌ترین انسان پس از پیامبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیدجعفر سیدان عصر امروز پیش از حرکت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و دسته عزاداری علمای کشور به سمت حرم رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان علی (ع) با اشاره به شخصیت این امام معصوم اظهار داشت: تفسیر و توصیف ابعاد وجودی شخصیت بزرگ امیر‌المومنین (ع) برای همه بسیار سخت است، البته یکی از راه‌های صحیح برای توصیف و تعریف ایشان بیانات پیامبر اکرم در مورد مولای متقیان علی (ع) است.

وی افزود: ولایت علی (ع) در کعبه، عبادت او در محراب و ساعت به ساعت ایشان درس و زندگی‌ بود.

سیدان با اشاره به عزاداری علمای کشور برای امام علی (ع) خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که اجتماع باشکوهی نه تنها در این مکان بلکه در دیگر نقاط و کشورهای مختلف سراسر جهان نیز برگزار شده است و البته این اندک کاری است که می‌توان در تکریم شخصیت این بزرگوار انجام داد، چرا که به راستی مظلومیت علی (ع) بالاتر از مظلومیت عاشورا بود، گر چه جریان عاشورا بسیار رنج‌آور بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: علی (ع) انسانی یگانه پس از پیامبر گرامی اسلام بود و تمام حقایق اسلام و معارف اسلام را به خوبی آموخته بود، پس باید آثار ایشان، بیاناتش و خطبه‌ها و نامه‌هایش را به خوبی درک کنیم چرا که یک دنیا حکمت در آن جاری است و گاهی یک بیان کوتاه مولای متقیان علی (ع) گنجینه‌ای ارزشمند برای سراسر عالم است.

وی افزود: شجاعت، عبادت و انسانیت علی (ع) در سراسر جهان بی‌مانند است پس در همین راستا همه باید بکوشیم که مکتب علی (ع) را بشناسیم و تمام مسائل فردی، اخلاقی و اجتماعی خود را از مکتب علی (ع) استخراج کنیم و نباید به جز حرکت در مسیر خاندان رسالت در مسیر دیگری حرکت کنیم.

سیدان با بیان مطلب فوق اذعان داشت: امروز همه باید توجه داشته باشند که به سمت کسانی که انحراف دارند و به دنبال ترویج انحرافات هستند نروند و به جای آن سعی کنند در شناخت مکتب امیر‌المومنین (ع) معرفت یابند.

وی در پایان گفت: به راستی که راه اهل‌بیت (ع) راه عدالت، راه انسانیت و راه پاکی و طهارت است و باید همه در این مسیر حرکت کنند، چرا که اگر در این مسیر نباشد قطعاً به انحراف کشیده خواهند شد.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول