اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش قم:

15 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی قم تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از 15 هزار و 200 دانش‌آموز در قم در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

15 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی قم تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مصیب تهوری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد اظهار کرد: حدود 1500 نفر نیروی آزاد، کار آموزش به 15 هزار و 200 دانش‌آموز مدارس غیردولتی را انجام می‌دهند.

وی افزود: تعدادی از همکاران فرهنگی بازنشسته نیز در بخش دولتی مشغول به خدمت هستند و کار آموزش و تعلیم و تعلم را انجام می‌دهند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مدارس غیردولتی بخشی از بار آموزشی دولت را کاهش می‌دهند گفت: با این وجود مشکلاتی در خصوص مدارس غیردولتی در استان قم وجود دارد که نخستین مورد آن ساختمان‌هایی هستند که کاربری غیر آموزشی دارند.

وی ادامه داد: بیشتر مدارس غیردولتی جزو خانه‌های مسکونی بوده‌اند که اکنون به عنوان مدرسه اجاره یا تملیک شده‌اند ضمن اینکه مدارس احداثی نیز در این میان وجود دارد.

تهوری با اشاره به تحصیل 6.5 درصد دانش‌آموزان قم در مدارس غیردولتی گفت: با این وجود بیش از 30 درصد جوایز مسابقات ویژه دانش‌آموزان قم توسط همین افراد کسب شده و این امر نشان‌دهنده موفقیت این افراد در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ادارات مختلف می‌توانند همکاری لازم را با مدارس غیردولتی داشته باشند به طوری که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، بانک‌ها و سایر ارگان‌ها می‌توانند با در اختیار گذاشتن ساختمان به منظور افتتاح واحد آموزش غیردولتی در این امر سهیم شوند.

وی با اشاره به مشکلات مدارس غیردولتی قم عنوان داشت: برخی مدارس که حدود 10 سال فعالیت آموزشی داشته‌اند توسط شهرداری زیر فشار قرار گرفته‌اند که کاربری خود را به مسکونی تغییر دهند.

تهوری خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه‌های کشوری استقرار مدارس غیردولتی در فضاهای مسکونی بلامانع است ضمن اینکه آنها مانند مدارس دولتی از عوارض نیز معاف هستند بنابراین پیگیری این امر در شورای آموزش و پرورش شهرستان قم باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه جریمه‌های سنگین شهرداری قم در خصوص ساخت و سازهای مدارس غیردولتی صورت می‌گیرد گفت: یکی از اهداف تشکیل مدارس غیردولتی بحث اشتغال‌زایی است بنابراین اداره تأمین اجتماعی به وسیله همکاری در بحث بیمه می‌تواند کمک زیادی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح رافع برای حضور دانش‌آموزان یتیم با استعداد در مدارس غیردولتی بیان داشت: چنانچه استانداری، فرمانداری، شهرداری و دیگر ارگان‌های دولتی بتوانند نیمی از هزینه‌های این طرح را متقبل شوند مؤسسان مدارس نیز بقیه هزینه‌ها را تأمین خواهند کرد.

تهوری ادامه داد: بانک‌ها نیز می‌توانند تسهیلات لازم را به مدارس غیردولتی ارائه کنند تا در زمینه ساخت و ساز نیز مشکلات رفع شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ارگان‌هایی که دارای سالن‌های همایش و ورزشی هستند می‌توانند این سالن‌ها را با اجاره بهای کمتر از حد معمول در اختیار دانش‌آموزان مدارس غیردولتی قرار دهند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول