اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

اجرای طرح همای رحمت در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از توزیع بالغ بر چهار هزار سبد کالا در طرح «همای رحمت» خبر داد.

اجرای طرح همای رحمت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه جمعیت هلال احمر استان به منظور اجرای طرح همای رحمت، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با اجرای طرح همای رحمت مقدار 4 هزار و 100 سبد کالا در بین محرومان و نیازمندان استان توزیع شد.

وی تعداد سبد کالا را شامل برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر، روغن، انواع کنسرو، ماکارونی و ... عنوان کرد و گفت: تاکنون برای توزیع این کالا در 16 شهرستان گیلان مبلغ 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان ترویج فرهنگ خیرخواهانه و فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک به افراد محروم و بی‌بضاعت را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

وی در ادامه به وضعیت رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر گیلان اشاره کرد و افزود: بالغ بر 200 نفر از آسیب‌دیدگان سیل زیرپوشش حمایت‌های امدادی و بشردوستانه هلال احمر گیلان قرار گرفتند.

محمدی درباره ادامه حمایت‌ها و اسکان موقت آسیب‌دیدگان سیل در ماه گذشته، تصریح کرد: با توجه به خسارت‌های وارده ناشی از سیل در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود در ماه گذشته و با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده و نیازمندی به اسکان، تاکنون 216 نفر از آسیب‌دیدگان در مراکز اقامتی و مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر در رودسر اسکان موقت داده شدند.

وی اذعان کرد: حمایت و اسکان آسیب‌دیدگان تا عادی شدن شرایط معیشتی و زیستی آنها همچنان ادامه دارد.

به گفته محمدی، در این مدت 112 دستگاه چادر امدادی، 394 متر مربع موکت، 478 تخته پتو، 88 شعله چراغ خوراک‌پزی، 2 هزار و 465 کیلو برنج، قند و شکر و حبوبات، 570 قوطی انواع کنسرو از اقلام مورد نیاز به ارزش دو میلیارد و 700 میلیون ریال در بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در لیالی قدر با اجرای طرح همای رحمت هلال احمر در شهرستان‌های گیلان بسته‌های غذایی و بهداشتی این طرح بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه 135 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر استان در سیل اخیر حضور داشتند، یادآور شد: این افراد کار امدادرسانی هوایی و زمینی به حادثه‌دیدگان و آسیب‌دیدگان سیل را به همراه تجهیزات و امکانات کامل امدادی برعهده داشتند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول