اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از اظهارات مقام آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفت

ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از همراه شدن آمریکا با اسرائیل برای حمله به ایران

خبرگزاری فارس: رسانه‌های صهیونیستی پس از آنکه روز گذشته ادعا کرده بودند نظر آمریکا برای حمله به ایران با رژیم صهیونیستی منطبق شده است، امروز تغییر رویه دادند و نوشتند مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران اتفاق نظر دارند.

ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از همراه شدن آمریکا با اسرائیل برای حمله به ایران

به گزارش فارس، روزنامه تایمزاسرائیل امروز، جمعه (10 اوت/20 مرداد) نوشت بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تمایلی ندارند برای حمله به ایران منتظر آمریکا بمانند؛ ضمن اینکه آنها با یکدیگر برای حمله به ایران اشتراک‌نظر دارند.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به صحبتهای اخیر این دو مقام صهیونیست مدعی شده است نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل به خاطر ضیق وقت در موضوع برنامه هسته‌ای ایران، قصد ندارند تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر صبر کنند و خواهان آن هستند که به زودی به ایران حمله کنند.

موضوع عزم بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک برای حمله یکجانبه به ایران که تقریباً در تمام روزنامه‌های صهیونیستی و برخی منابع غربی انعکاس یافته بود، پس از آن صورت می‌گیرد که جنجال روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی و غربی درباره گزارش «برآوردهای اطلاعاتی آمریکا» به در بسته خورد.

روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند باراک اوباما گزارشی از «برآورد‌های اطلاعات ملی» آمریکا دریافت کرده که موجب شده است نظر این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران کاملاً با نظر مقامات رژیم صهیونیستی مشابه شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرده بودند گزارش «برآوردهای اطلاعات ملّی» آمریکا، از پیشرفت‌های «مهم» و «شگفت‌انگیز» ایران در مسیر دستیابی به سلاح‌های اتمی پرده برمی‌دارد.

موج این جنجال‌آفرینی رسانه‌ای تا آنجا پیش رفت که «ایهود باراک»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت گزارش جدیدی که باراک اوباما دریافت کرده است احتمالاً چیزی فراتر از گزارش «برآوردهای اطلاعات ملّی» است.

علی‌رغم این، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، امروز جمعه (10 اوت/ 20 مرداد) گفت ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا از فعالیت‌های هسته‌ای ایران تغییری نسبت به اوایل سال جاری که مقامات اطلاعاتی آمریکا مدارکشان را به نمایندگان کنگره ارائه کردند، نداشته است.

این مقام آمریکایی گفت: «ما معتقدیم هنوز زمان و فضا برای ادامه مسیرهای دیپلماتیک با ایران فراهم است که پیمودن این مسیر باید با فشارهای بین‌المللی بر دولت ایران همراه باشد. ارزیابی ما همچنان این است که ایران در آستانه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای قرار ندارد.»

آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه اتمی صلح‌آمیز ایران را در راستای توسعه تسلیحات اتمی می‌دانند ـ ادعایی که جمهوری اسلامی ایران همواره آن را رد کرده است.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول