اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضرورت اصلاح فرافکنی دولت آمریکا درباره گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه

خبرگزاری فارس: موضع آمریکا درقبال گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه بیانگر فرافکنی و عدم قبول مسئولیت در برابر به خطر انداختن جان این افراد است و بصورت مستقیم با اشاره به اصل پذیرش گرونگانگیری و عدم محکومیت آن صرفا بر "رفتار انسان دوستانه بر اساس قوانین بین‌المللی" تاکید می‌کند.

ضرورت اصلاح فرافکنی دولت آمریکا درباره گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه

به گزارش فارس، بعد ار گروگانگیری 48 نفر از رائرین ایرانی در مسیر فرودگاه دمشق توسط تروریست‌ها و تهدیدات انجام شده علیه آنها که متعاقب آن وزارت امور خارجه کشورمان در اعتراض به سیاست حمایت دولت آمریکا از تروریسم، سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، احضار کرد.

قابل یادآوری است که چندی پیش جلسه بررسی موضوع ترور مقامات ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد و دولت اوباما با افزایش بودجه اختصاصی و ارسال تسلیحات و پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی بصورت رسمی سهیم خشونت طلبی و حمایت از ترویست‌های منطقه‌ای در سوریه قرار گرفت.

در پاسخ به اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران، "پاتریک ونترل" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فعلا، ما گزارش‌های منتشر شده را از نزدیک دنبال می‌کنیم و اوضاع را زیر نظر داریم. ما نمی‌دانیم اینها چه کسانی و در کجا هستند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران کاردار سفارت سوییس در تهران را که حافظ منافع آمریکا در آن کشور است، را احضار کرده ولی از اشاره به جزئیات پیام ایران توضیحی نداد و با رد مواضع ایران گفت: معقولانه نیست که ایران، آمریکا را مسئول امنیت جان این گروه از ایرانیان می‌خواند.

وی در ادامه چنین می‌گوید که پیامی که ما به صراحت داده‌ایم این است که ما از هر کس که در جریان این مناقشه زندانیانی در اختیار دارند، می‌خواهیم با آنها رفتار انسان دوستانه بر اساس قوانین بین‌المللی داشته باشند.

این مواضع ورارت امورخارجه آمریکا بیانگر فرافکنی و عدم قبول مسئولیت در برابر به خطر انداختن جان اتباع ایرانی است و بصورت مستقیم با اشاره به اصل پذیرش گرونگانگیری و عدم محکومیت آن صرفا بر "رفتار انسان دوستانه بر اساس قوانین بین‌المللی" تاکید می‌کند.

سکوت دولت آمریکا در جریان گروگانگیری کارمندان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در لیبی و اقدام حاکمیت آمریکا در گذشته که در مجلس نمایندگان به صراحت از تروریسم دولتی حمایت کرده و خواستار ترور مقامات جمهوری اسلامی ایران شدند مورد توجه تهران هست. دولت آمریکا امروزه با پیوند سازی روابط خود با تروریسم محلی، وارد یک عرصه بسیار پر ریسک شده است که عواقب این سیاست دامن گیر دولت آمریکا خواهد شد و وجهه این کشور که روز به روز در حال سقوط در افکار جهانی است را بدتر خواهد کرد.

دولت آمریکا وظیفه دارد در اسرع وقت با دستور به پیمانکاران امنیتی خود در منطقه وضعیت موجود را اصلاح کند و بشدت از سیاست گسترده سازی ناامنی پرهیز کند. ادامه این وضعیت تنها به ضرر ثبات سیاسی–امنیتی و دامن زدن به شرایط نامناسب در منطقه است. مسئول سلامتی و آزادی سرنوشت اتباع ایرانی در سوریه به‌ عهده دولت آمریکا است. دولت آمریکا بایستی همچنانکه در خصوص آزادی تبعه ایرانی خانم شهرزاد میرقلی خان اقدام نمود اقدام نماید و این مسیر را به‌عنوان رویه خود در شرایط جدید در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول