اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

تلاش برای مهجوریت‌زدایی از کلام وحی در جامعه

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باید به زندگی خود جهت قرآنی بدهیم و در تلاش برای مهجوریت‌زدایی از کلام وحی باشیم.

تلاش برای مهجوریت‌زدایی از کلام وحی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی در مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در مجتمع فرهنگی شهید کسائی تبریز ضمن قدردانی از مسئولان اجرایی مسابقات و شرکت‌کنندگان در این دوره اظهار کرد: باید از این فضای مستعد بهترین استفاده‌ها را برای فضاسازی در سطح جامعه برد.

وی با بیان اینکه هنر با روح انسان در ارتباط است و وقتی با آیات الهی آمیخته شود جذابیت‌های آن مضاعف می‌شود، افزود: از این رو بهتر است از این دو حسن استفاده حداکثری را برای درگیر کردن عموم اقشار جامعه با آموزه‌های وحی از طریق بستر آماده مسابقات قرآن داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه قرآن به عنوان زبان مشترک همه مسلمانان که مورد وفاق تمام مذاهب اسلامی است باید به عنوان اکسیر اتحاد در اینگونه مسابقات به کار گرفته شود، افزود: اینکه عموم مردم به محل برگزاری این رقابت‌ها کشانده نمی‌شوند، ایرادی اساسی است که شاید بخش عمده آن به عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای مطلوب باز گردد.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که هرگاه مسئولان بر عرصه‌ای سرمایه‌گذاری رسانه‌ای کرده‌اند، توفیق در آن عرصه حتمی بوده است، افزود: متاسفانه این نگاه که حاملان قرآن اشراف امت هستند در میان مسئولان نهادینه نشده در حالی که باید با برجسته‌سازی‌های رسانه‌ای کسب افتخارات ملی توسط چهره‌های قرآنی به اطلاع همگان برسد، البته مجرای این مهم نباید به سیمای قرآن معطوف شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه باید به زندگی خود جهت قرآنی بدهیم و در تلاش برای مهجوریت‌زدایی از کلام وحی باشیم، اظهار کرد: این کتاب آسمانی باید در متن جامعه ورود پیدا کرده و در لحظه لحظه زندگی افراد کارکرد داشته باشد.  

وی با بیان اینکه باید قرآن کریم را به متن جامعه بکشانیم، ابراز کرد: زمانی که لذت انس با قرآن را در جوانان ایجاد کردید، رهایشان کنید تا بهره و لذت کافی را از این کتاب آسمانی ببرند، ما باید در این راه موانع را کنار بگذاریم و به مرحله‌ای برسیم که بدون قرآن نمی‌شود زندگی کرد. 

نفرات برتر بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی جهاد کشاورزی معرفی شدند

نفرات برتر مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.

از 199 نفر شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در آذربایجان‌شرقی تعداد 24 نفر به بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری که شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه یافتند.

بر پایه این گزارش، مسابقات قرآنی بیست و چهارمین دوره، ابتدا با انجام آزمون کتبی رشته‌های مفاهیم قرآن کریم (از کتاب‌های آموزش مفاهیم قرآن کریم جلد پنج و شش) و رشته تفسیر از کتاب تفسیر نمونه جلد 13 و رشته حفظ 100 حدیث از جزوه ارسالی از اداره کل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی آغاز و پس از آن مسابقات قرآنی در شش رشته آغاز شد و در پایان از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به عمل آمد.

در این دوره از مسابقات از میان پرسنل مرد این سازمان مسعود احمدی در بخش قرائت، کریم مرادی در بخش حفظ کل، محسن وثوق در بخش حفظ  یک جزء، احد نورانی در بخش تفسیر، اصغر همدست در بخش مفاهیم و حیدرعلی ذوالفقاری در بخش اذان رتبه‌های نخست را از آن خود ساختند.

از میان پرسنل زن سازمان نیز لیلا زمانی در حفظ 10 جزء و نادره قاسمی در بخش تفسیر مقام نخست را از آن خود ساختند و از میان همسران پرسنل سازمان نیز خانم‌ها نرگس عاشقی‌نژاد در بخش ترتیل، دل‌آرام شمس‌آذران در بخش حفظ یک جزء، عزیزه چراغی‌سرای در بخش حفظ پنج جزء، منیره کلاهی در حفظ 20 جزء و پروانه پوراسماعیل نیز در بخش مفاهیم رتبه‌های برتر را کسب کردند.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول