اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال قم عنوان کرد

صدور بیش از 17 هزار شناسنامه مکانیزه در استان قم

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال قم از صدور 17 هزار و 841 شناسنامه مکانیزه در چهار ماه نخست سال جاری در استان قم خبر داد.

صدور بیش از 17 هزار شناسنامه مکانیزه در استان قم

خلیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به افزایش 33 درصدی صدور شناسنامه‌های الکترونیکی(مکانیزه) در استان قم گفت: در چهار ماه نخست سال گذشته صدور شناسنامه مستعمل و المثنی 7 هزار و 832 مورد بوده که این تعداد در چهار ماه نخست سال جاری به 10 هزار و 410 مورد رسیده است.

وی افزود: در مدت یاد شده تعداد 6 هزار و 548 مورد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که این تعداد در چهار ماه نخست سال جاری به 9 هزار و 122 مورد شناسنامه برای افراد بالای 15 سال افزایش یافته است.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال قم در ادامه با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال گذشته 6 هزار و 857 مورد شناسنامه برای افراد زیر 15 سال صادر شده است عنوان کرد: 7 هزار و 605 مورد شناسنامه مکانیزه  نیز در چهار ماه نخست سال جاری برای افراد زیر 15 سال صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

مرادی تصریح کرد: چاپی بودن شناسنامه‌های مکانیزه، احتمال بسیار پایین جعل، افزایش ضریب اطمینان، اندازه استاندارد (به اندازه گذرنامه)، چاپ عکس رنگی و ... از جمله مزایای این نوع شناسنامه‌ها است.

وی بیان داشت: نگارش موجود در این نوع شناسنامه در تمام کشور یکسان بوده و مشکل رسم‌الخط‌های متفاوت و اشتباهات ناشی از آن از بین می‌رود.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان قم در پایان اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری 81 مورد تغییر نام، 501 مورد تغییر نام خانوادگی و 679 مورد رسیدگی به درخواست هیئت حل اختلاف صورت گرفته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول