اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

هیئت تجاری ایرانی به کنیا اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با بررسی اطلاعات دقیق از بازار کشور کنیا به زودی هیئت تجاری برای انجام عملیات میدانی به این کشور اعزام می‌شوند.

هیئت تجاری ایرانی به کنیا اعزام می‌شوند

یونس عالی‌پور در حاشیه مراسم بررسی فرصت‌های تجارت ایران در کشور کنیا که در سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: تشکیل یک کنسرسیوم برای ایجاد تجارت ایران با کشور کنیا ضروری است.

وی افزود: بازرگانانی که قصد تجارت در کشور کنیا را دارند می‌توانند مجموعه‌ای پنج نفره تشکیل دهند و یک نفر را به عنوان مسئول این تشکل انتخاب کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت استان قم با بیان اینکه بازدید میدانی از بازارهای هدف کمک شایانی به تجار می‌کند گفت: بازدید میدانی از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در تجارت با کشور کنیا باید بسیار به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: بازدید میدانی از وضعیت بازار کشور کنیا برای تجار می‌تواند کمک شایانی به تبادل تجاری ایران با این کشور داشته باشد.

عالی‌پور بیان کرد: وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت برای دست یافتن به بازارهای کنیا از بازرگانان حمایت می‌کند و در این راستا از هر کسی که بتواند اطلاعات نوینی در بازار کنیا در اختیار تجار ایرانی بگذارد استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: با تکمیل اطلاعات لازم در ‌ارتباط‌ با وضعیت بازار کنیا و انتشار آن بین تمام تجار می‌توانیم در چند ماه آینده تیم تجاری ایرانی را به کشور کنیا اعزام کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطر نشان کرد: با اعزام تیم تجاری به کشور کنیا بازدیدهای میدانی انجام شده و شرایط مبادلات تجاری این کشور با ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کالاهای ایرانی در بازار کنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد یادآور شد: با بررسی شرایط تجارت در کنیا می‌توانیم حداقل در زمینه تجارت شش نوع کالای ایرانی به تبادل تجاری بپردازیم.

عالی‌پور با اشاره به برخی کاستی‌هایی که در کشور کنیا مشاهده می‌شود گفت: با توجه به اینکه کمبودهایی در زمینه تامین نیروی برق در کشور کنیا وجود دارد این کشور استقبال خوبی از بخش فنی ‌و مهندسی ایران انجام می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت ایران برای تجارت کنیا اعتباری ویژه قائل است و تاکنون از این اعتبار استفاده چندانی نشده است و در این راستا می‌طلبد مجموعه‌ای فعال این ارتباط تجاری را برقرار کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول