اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان خبر داد

ابلاغ 109 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی سمنان

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان از ابلاغ 109 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی استان سمنان خبر داد.

ابلاغ 109 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی ظهر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران در خصوص ساخت مصلاهای استان سمنان اظهار داشت: در هر شهرستان در حال ساخت مصلا هستیم که اعتبارات آن به صورت متمرکز از شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ می‏‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اعتبارات حوزه‏‌های علمیه، حدود 3 میلیارد تومان از سهم اعتبارات استان در اختیار حوزه‏‌های علمیه قرار می‏‌گیرد.

استاندار سمنان با اشاره به ابلاغ 109 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی افزود: این اعتبارات به هفت شهرستان اختصاص یافته و اولویت هزینه هم اجرا و تکمیل پروژه‏‌های سفرهای ریاست جمهوری به استان است.

استاندار سمنان همچنین از اختصاص 236 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 9 طرح راه‏‌سازی در این استان خبر داد.

رهی در این زمینه اظهار داشت: این اعتبارات در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی و بازدید از طرح‏‌های راه‏‌سازی این استان اختصاص یافته و ابلاغ شده است.

وی احداث سه تقاطع غیر هم‏سطح را از جمله این طرح‏‌ها برشمرد و اظهار داشت: برای تقاطع غیرهم‏سطح سرخه 26 میلیارد ریال، تقاطع غیرهم‏سطح درجزین 25 میلیارد ریال و تقاطع غیرهم‏سطح امیریه 25 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

استاندار سمنان از برنامه دو بانده شدن محور سمنان ـ فیروزکوه در محدوده استان سمنان خبر داد و افزود: برای اجرای محور گرمسار ـ فیروزکوه نیز در این سفر 35 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رهی راه‏‌های چاه جام ـ بیارجمند و نیز کمربند جنوبی دامغان را از دیگر پروژه‏‌هایی نام برد که در این سفر جمعاً 60 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

استاندار سمنان با اشاره به برنامه تعریض و بهسازی محور دامغان ـ معلمان و نیز احداث جاده دامغان ـ سرخ کریوه ـ گلوگاه گفت: برای مسیر دامغان ـ معلمان 40 میلیارد ریال و برای محور رخ گریوه- گلوگاه نیز 25 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رهی ادامه داد: برخی از این راه‏‌ها، محورهای ارتباطی استان سمنان به مناطق شمالی کشور و نیز استان اصفهان است که تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی ترافیک و نیز گسترش مسائل اقتصادی منطقه دارد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول